Hurbanovo námestie 19/45, 972 01 Bojnice
SK
CS

Aký je postup pre získanie certifikátu

KATEGÓRIA

Rozmýšľate ako začať so systémom manažérstva tak, aby ste priviedli Vašu spoločnosť k úspešnému získaniu certifikátu systému manažérstva? Zhrnuli sme najčastejšie otázky aké dostávame od ľudí, ktorí sa prvý krát stretli s pojmom systém manažérstva. Postupne budeme prechádzať odpovede na otázky, ktoré trápia nejedného podnikateľa prípadne začínajúceho manažéra kvality.

 

Čo riešia medzinárodné normy ISO v oblasti systémov manažérstva ?

 

Jedná sa o súbor medzinárodných noriem a požiadaviek vydaných Medzinárodnou organizáciou pre normalizáciu ISO, ktoré by mala organizácia zaviesť do svojich pravidiel organizácie práce, a ktorými by sa mala organizácia riadiť.

Najčastejšie sa stretnete so:

 

Boli vydané aj ďalšie normy v oblasti systémov manažérstva, ktoré pre malý priestor teraz neuvádzame.

Všetky normy ako aj ukážky z nich nájdete na medzinárodnej stránke iso.org alebo slovenskej stránke unms.sk.

 

Najčastejšie vyskytujúca sa otázka na stretnutiach: ,,Ako získam certifikát čo mám urobiť ?“

 

Pre certifikáciu systému manažérstva je potrebné vykonať nasledovné činnosti:

 

  • preveriť požiadavky a nároky svojich zákazníkov na zavedenie a certifikáciu systémov manažérstva,
  • oboznámiť sa s požiadavkami príslušnej normy formou zakúpenia a preštudovania normy, konzultáciou so spoločnosťou, ktorá sa zaoberá implementáciou prípadne certifikáciou systémov manažérstva alebo účasťou na školení,
  • implementovať požiadavky príslušnej normy vo vlastnej organizácií s pomocou konzultačnej spoločnosti alebo vlastnými silami,
  • výber certifikačnej spoločnosti, ktorú preferujete alebo preferuje Váš zákazník,
  • úspešné absolvovanie certifikačného auditu, ktorý vykoná certifikačná spoločnosť,
  • prevzatie požadovaného počtu certifikátov a správy o audite,
  • vykonanie nápravných opatrení z auditu.

 

V nasledovnom článku Vás ukážeme aké sú možnosti zavedenia systému manažérstva v organizácií.

Podobné články

ISO 13485: 2016 a dokumentácia

ISO 13485: 2016 a dokumentácia

KATEGÓRIA

ISO 13485: 2016 špecifikuje požiadavky na systém riadenia kvality, kde organizácia musí preukázať svoju schopnosť poskytovať zdravotnícke pomôcky a súvisiace služby, ktoré spĺňajú požiadavky zákazníka a platné požiadavky predpisov. Je dostatočne flexibilný na uspokojenie individuálnych potrieb rôznych typov organizácií zdravotníckych pomôcok.

Zobraziť viac
Zmluvní dodávatelia a outsourcing v ISO 45001:2018

Zmluvní dodávatelia a outsourcing v ISO 45001:2018

KATEGÓRIA

Organizácia musí zabezpečiť, aby zmluvní dodávatelia a ich pracovníci plnili požiadavky systému manažérstva BOZP organizácie. Proces (procesy) organizácie pre sprostredkovanie a nákup musí vymedzovať a uplatňovať kritériá bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci pre výber zmluvných dodávateľov.Môže byť užitočné zahrnúť do zmluvných dokumentov kritériá bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci pre zmluvných dodávateľov.

Zobraziť viac
Prečo zaviesť a certifikovať systém manažmentu služieb v IT podľa normy ISO/IEC 20000-1?

Prečo zaviesť a certifikovať systém manažmentu služieb v IT podľa normy ISO/IEC 20000-1?

KATEGÓRIA

Aktuálna doba prináša čoraz väčšie nároky na praktickú aplikáciu IT riešení do spoločností. Tento trend je natoľko silný, že aj malé spoločnosti pôsobiace v rôznych odvetviach sa snažia ísť s dobou. Vďaka unikátnym IT riešeniam a aplikáciám vedia byť bližšie ku klientom a zároveň je možné zjednodušiť proces realizácie zákazky. Ide o rozširujúci sa trh, na ktorom postupne vzniká čoraz väčšia konkurencia. Norma ISO/IEC 20000-1 je vhodný nástroj na to, ako štandardizovať a zlepšiť poskytované služby a zároveň hodnoverne preukázať zákazníkovi úroveň poskytovaných služieb.

Zobraziť viac
Na čo slúži SPC - Statistical Process Control?

Na čo slúži SPC - Statistical Process Control?

KATEGÓRIA

Vysvetlenie a pochopenie pojmov SPC (štatistické riadenie procesov), Gaussovej funkcie (krivky Normálneho rozdelenia), regulačných diagramov, indexy spôsobilosti a indexy výkonnosti procesov. Stručný opis ako zaviesť SPC do praxe.

Zobraziť viac

Newsletter