Hurbanovo námestie 19/45, 972 01 Bojnice
SK
CS

10 hlavných dôvodov na nezískanie certifikátu ISO 9001

KATEGÓRIA

Certifikačný audit je zameraný na kontrolu plnenia požiadaviek normy ISO 9001.  Aby organizácia mohla byť certifikovaná musí mať zavedený plne funkčný systém manažérstva kvality.  Základná požiadavka normy ISO 9001 je zaviesť, zdokumentovať, uplatňovať a udržiavať systém manažérstva kvality a neustále ho zlepšovať.

 

Prinášame 10 hlavných nedostatkov, pri výskyte ktorých nemôže byť organizácia certifikovaná podľa normy ISO 9001:

 

  1. Výrobné činnosti, kontroly a skúšky sa vykonávajú bez písomných inštrukcií a potrebných informácií.
  2. Pracovníci nedodržiavajú stanovené príkazy a postupy.
  3. Na výkresoch a dokumentácií sa vykonávajú neautorizované a neevidované zmeny.
  4. Zmenové riadenie nezabezpečuje stiahnutie starej a neplatnej dokumentácie.
  5. Nedostatočné nápravné opatrenia voči dodávateľom nekvalitných materiálov.
  6. Systém nápravných opatrení nie je podporovaný vrcholovým vedením.
  7. Kontrolné a skúšobné prístroje a meradlá nepodliehajú systému sťahovanie z obehu, alebo sú sťahované neskoro.
  8. V skladoch aj medziskladoch sa nachádza neidentifikovateľný materiál, bez ochrany, nevyhovujúci po záručnej dobe a skorodovaný.
  9. Oprava alebo prepracovanie výrobkov sa nerobí na základe postupov alebo inštrukcií.
  10. Nesprávne používanie štatistických metód.

 

Ak, sa takéto nedostatky, alebo im podobné, vyskytnú, organizácia dostane čas na ich odstránenie a po ich odstránení sa môže certifikačný audit znovu uskutočniť.

 

Systém manažérstva kvality pomáha dosahovať dlhodobú prosperitu pre organizácie, len ak je zavedený správne. V prípade, ak potrebujete zaviesť, certifikovať alebo len poradiť s Vaším systémom manažérstva kvality neváhajte nás kontaktovať.

 

Bližšie informácie o systéme manažérstva kvality nájdete TU.

Podobné články

Revízia normy EN 1090-2:2018 zhotovovanie oceľových konštrukcií a hliníkových konštrukcií

Revízia normy EN 1090-2:2018 zhotovovanie oceľových konštrukcií a hliníkových konštrukcií

KATEGÓRIA

Technické požiadavky na ocele za studena tvarované prvky a konštrukcie používané v strechách, stropoch, podlahách, stenách a obvodových plášťoch boli v tejto časti EN 1019 odstránené pretože sú uvedené v EN 1090-4. Bola odstránená informatívna príloha B z návodom na stanovovanie tried zhotovenie, pretože normatívne požiadavky pre výber triedy vyhotovenia sú teraz zahrnuté v norme EN 1993-1-1:2005/A1:2014, príloha C.

Zobraziť viac
ISO 13485: 2016 a dokumentácia

ISO 13485: 2016 a dokumentácia

KATEGÓRIA

ISO 13485: 2016 špecifikuje požiadavky na systém riadenia kvality, kde organizácia musí preukázať svoju schopnosť poskytovať zdravotnícke pomôcky a súvisiace služby, ktoré spĺňajú požiadavky zákazníka a platné požiadavky predpisov. Je dostatočne flexibilný na uspokojenie individuálnych potrieb rôznych typov organizácií zdravotníckych pomôcok.

Zobraziť viac
Zmluvní dodávatelia a outsourcing v ISO 45001:2018

Zmluvní dodávatelia a outsourcing v ISO 45001:2018

KATEGÓRIA

Organizácia musí zabezpečiť, aby zmluvní dodávatelia a ich pracovníci plnili požiadavky systému manažérstva BOZP organizácie. Proces (procesy) organizácie pre sprostredkovanie a nákup musí vymedzovať a uplatňovať kritériá bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci pre výber zmluvných dodávateľov.Môže byť užitočné zahrnúť do zmluvných dokumentov kritériá bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci pre zmluvných dodávateľov.

Zobraziť viac
Prečo zaviesť a certifikovať systém manažmentu služieb v IT podľa normy ISO/IEC 20000-1?

Prečo zaviesť a certifikovať systém manažmentu služieb v IT podľa normy ISO/IEC 20000-1?

KATEGÓRIA

Aktuálna doba prináša čoraz väčšie nároky na praktickú aplikáciu IT riešení do spoločností. Tento trend je natoľko silný, že aj malé spoločnosti pôsobiace v rôznych odvetviach sa snažia ísť s dobou. Vďaka unikátnym IT riešeniam a aplikáciám vedia byť bližšie ku klientom a zároveň je možné zjednodušiť proces realizácie zákazky. Ide o rozširujúci sa trh, na ktorom postupne vzniká čoraz väčšia konkurencia. Norma ISO/IEC 20000-1 je vhodný nástroj na to, ako štandardizovať a zlepšiť poskytované služby a zároveň hodnoverne preukázať zákazníkovi úroveň poskytovaných služieb.

Zobraziť viac

Newsletter