Hurbanovo námestie 19/45, 972 01 Bojnice
SK
CS

Riziká a chyby pri implementácií systému manažérstva

KATEGÓRIA

Základom úspešnej implementácie systému manažérstva kvality v podniku je efektívne zavedenie politiky, cieľov a procesov ktoré formuluje vedenie podniku.  Vedúci pracovníci musia byť stopercentne presvedčení o zmysle projektu implementácie.

Úspech, respektíve neúspech zavedenia systému manažérstva kvality spočíva často v kompatibilite koncepcie kvality s podnikateľskou filozofiou. Keď sa koncepcia kvality buduje podľa požiadaviek normy STN EN ISO 9001 a v súlade s podnikateľskou filozofiou spoločnosti, existujú dobré vyhliadky na pozitívne výsledky zavedenia systému  manažérstva kvality.

 

Riziká a chyby:

  • hneď od začiatku jednania o zavedení systému manažérstva formálny prístup vedenia podniku. Na ilustráciu zopár otázok a názorov: o    nač nám to bude, my si svůj podnik řídíme,
    o    to je pouze papírování,
    o    potřebujeme to pouze pro výběrová řízení,
    o    chceme to mít zavedeno do týdne - nejpozději do měsíce,
    o    dokumentaci nám vypracujte, my si to zavedeme,
    o    my máme vlastní systém řízení, o systém kvality ať se stará manažer kvality nebo kontrola kvality produktů,
    o    známe podniky, které to mají zavedeny a nadávají na to,
    o    konzultační organizaci vybíráme hlavně podle ceny,
  • manažment má subjektívne pohľady, ,,podniková slepota“ pri analyzovaní súčasného stavu podniku,
  • problémy v určovaní správnych metód na analýzu súčasného stavu,
  • nedostatok zdrojov (ľudských, finančných, časových) na správne zavedenie a udržiavanie systému manažérstva,
  • vznik nedôvery a odporu zamestnancov voči systému manažérstva, „alebo toho ISO“ , spôsobeného zvýšenou náročnosťou na evidenciu a hodnotenie,
  • nesprávna identifikácia procesov. Hlavný proces nie je chápaný ako prechod zákazky podnikom,
  • nezavedený alebo formálne zavedený systém neustáleho zlepšovania,
  • riziko nedosiahnutia cieľov implementácie z dôvodu zlého výberu konzultačnej organizácie,
  • nesprávne pochopený a nekvalitne zavedený procesný a zákaznícky princíp,
  • pri vypracovávaní dokumentácie príliš veľká orientácia na detaily s nepochopením požiadaviek normy,
  • pri budovaní systému manažérstva nie sú do interných procesov dostatočne prenesené požiadavky okolia a zainteresovaných strán,
  • po odchode konzultačnej organizácie nikto v podniku systematicky nepracuje s požiadavkami systému manažérstva kvality.

 

Záver:

Manažment podniku musí pochopiť, že systém manažérstva kvality je nástroj na dosiahnutie vízie, politiky a cieľov podniku. Je to jeden z nástrojov riadenia podniku. Len správnou implementáciou a udržiavaním je možné tento nástroj správne denne používať za účelom neustáleho zlepšovania systému, procesov a produktov spoločnosti.

Podobné články

Revízia normy EN 1090-2:2018 zhotovovanie oceľových konštrukcií a hliníkových konštrukcií

Revízia normy EN 1090-2:2018 zhotovovanie oceľových konštrukcií a hliníkových konštrukcií

KATEGÓRIA

Technické požiadavky na ocele za studena tvarované prvky a konštrukcie používané v strechách, stropoch, podlahách, stenách a obvodových plášťoch boli v tejto časti EN 1019 odstránené pretože sú uvedené v EN 1090-4. Bola odstránená informatívna príloha B z návodom na stanovovanie tried zhotovenie, pretože normatívne požiadavky pre výber triedy vyhotovenia sú teraz zahrnuté v norme EN 1993-1-1:2005/A1:2014, príloha C.

Zobraziť viac
ISO 13485: 2016 a dokumentácia

ISO 13485: 2016 a dokumentácia

KATEGÓRIA

ISO 13485: 2016 špecifikuje požiadavky na systém riadenia kvality, kde organizácia musí preukázať svoju schopnosť poskytovať zdravotnícke pomôcky a súvisiace služby, ktoré spĺňajú požiadavky zákazníka a platné požiadavky predpisov. Je dostatočne flexibilný na uspokojenie individuálnych potrieb rôznych typov organizácií zdravotníckych pomôcok.

Zobraziť viac
Zmluvní dodávatelia a outsourcing v ISO 45001:2018

Zmluvní dodávatelia a outsourcing v ISO 45001:2018

KATEGÓRIA

Organizácia musí zabezpečiť, aby zmluvní dodávatelia a ich pracovníci plnili požiadavky systému manažérstva BOZP organizácie. Proces (procesy) organizácie pre sprostredkovanie a nákup musí vymedzovať a uplatňovať kritériá bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci pre výber zmluvných dodávateľov.Môže byť užitočné zahrnúť do zmluvných dokumentov kritériá bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci pre zmluvných dodávateľov.

Zobraziť viac
Prečo zaviesť a certifikovať systém manažmentu služieb v IT podľa normy ISO/IEC 20000-1?

Prečo zaviesť a certifikovať systém manažmentu služieb v IT podľa normy ISO/IEC 20000-1?

KATEGÓRIA

Aktuálna doba prináša čoraz väčšie nároky na praktickú aplikáciu IT riešení do spoločností. Tento trend je natoľko silný, že aj malé spoločnosti pôsobiace v rôznych odvetviach sa snažia ísť s dobou. Vďaka unikátnym IT riešeniam a aplikáciám vedia byť bližšie ku klientom a zároveň je možné zjednodušiť proces realizácie zákazky. Ide o rozširujúci sa trh, na ktorom postupne vzniká čoraz väčšia konkurencia. Norma ISO/IEC 20000-1 je vhodný nástroj na to, ako štandardizovať a zlepšiť poskytované služby a zároveň hodnoverne preukázať zákazníkovi úroveň poskytovaných služieb.

Zobraziť viac

Newsletter