Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
SK
CS
EN

Riziká a chyby pri implementácií systému manažérstva

KATEGÓRIA

Základom úspešnej implementácie systému manažérstva v podniku je efektívne zavedenie politiky, cieľov a procesov ktoré formuluje vedenie podnikuVedúci pracovníci musia byť stopercentne presvedčení o zmysle projektu implementácie.

Úspech, respektíve neúspech zavedenia systému manažérstva spočíva často v kompatibilite požiadaviek systému manažérstva s podnikateľskou filozofiou. Keď sa systém manažérstva buduje podľa požiadaviek normy ISO a v súlade s podnikateľskou filozofiou spoločnosti, existujú dobré vyhliadky na pozitívne výsledky zavedenia systému  manažérstva.

 

Riziká a chyby:

  • formálny prístup vedenia podniku hneď od začiatku jednania o zavedení systému manažérstva. Na ilustráciu zopár otázok a názorov: 
    • načo nám to bude, my si svoj podnik riadime,
    • je to zbytočné papierovanie,
    • potrebujeme to iba na výberové riadenia,
    • chceme to mať zavedené do týždňa, nejneskôr do mesiaca,
    • dokumentáciu nám vypracujte, my si to zavedieme,
    • my máme vlastný systém riadenia, o systém kvality nech sa stará manažér kvality alebo kontrola kvality produktov,
    • poznáme podniky ktoré systém manažérstva zaviedli a nadávajú naň,
    • konzultačné spoločnosti vyberáme len na základe ceny,
  • manažment má subjektívne pohľady, ,,podniková slepota“ pri analyzovaní súčasného stavu podniku,
  • problémy v určovaní správnych metód na analýzu súčasného stavu,
  • nedostatok zdrojov (ľudských, finančných, časových) na správne zavedenie a udržiavanie systému manažérstva,
  • vznik nedôvery a odporu zamestnancov voči systému manažérstva, alebo „toho ISO“ , spôsobeného zvýšenou náročnosťou na evidenciu a hodnotenie,
  • nesprávna identifikácia procesov. Hlavný proces nie je chápaný ako prechod zákazky podnikom,
  • nezavedený alebo formálne zavedený systém neustáleho zlepšovania,
  • riziko nedosiahnutia cieľov implementácie z dôvodu zlého výberu konzultačnej spoločnosti,
  • nesprávne pochopený a nekvalitne zavedený procesný a zákaznícky princíp,
  • pri vypracovávaní dokumentácie príliš veľká orientácia na detaily s nepochopením požiadaviek normy,
  • pri budovaní systému manažérstva nie sú do interných procesov dostatočne prenesené požiadavky okolia a zainteresovaných strán,
  • po odchode konzultačnej spoločnosti nikto v podniku systematicky nepracuje s požiadavkami systému manažérstva.

 

Záver:

Manažment podniku musí pochopiť, že systém manažérstva je nástroj na dosiahnutie vízie, politiky a cieľov podniku. Je to jeden z nástrojov riadenia podniku. Len správnou implementáciou a udržiavaním je možné tento nástroj správne denne používať za účelom neustáleho zlepšovania systému, procesov a produktov spoločnosti.

Odporúčané e-learningy:

:(
Žiadne e-learningy

Podobné články

Ako môžete získať ISO normu?

Ako môžete získať ISO normu?

KATEGÓRIA

ISO normy nie sú voľne dostupné dokumenty. Je možné ich získať iba oficiálnou cestou a my vám poradíme ako a kde.

Zobraziť viac
CQI: Ako splniť požiadavky zákazníkov a zabezpečiť vysokú kvalitu vašich výrobkov

CQI: Ako splniť požiadavky zákazníkov a zabezpečiť vysokú kvalitu vašich výrobkov

KATEGÓRIA

Hodnotenie špeciálnych procesov CQI je nástroj, ktorý môže pomôcť dodávateľom automobilového priemyslu zlepšiť kvalitu ich špeciálnych procesov. CQI hodnotí procesy na základe štandardov AIAG, ktoré pokrývajú širokú škálu špeciálnych procesov, ako je zváranie, nanášanie povlakov a tepelné spracovanie.

Zobraziť viac
Čo je to NIST a ako súvisí s ISO/IEC 27001

Čo je to NIST a ako súvisí s ISO/IEC 27001

KATEGÓRIA

Oba štandardy poskytujú množstvo bezpečnostných kontrol, ktoré pomáhajú organizáciám chrániť svoje informácie. NIST a ISO/IEC 27001 sú kompatibilné a navzájom sa dopĺňajú. NIST poskytuje technické detaily pre implementáciu bezpečnostných kontrol, ktoré sú odporúčané v ISO/IEC 27001.

Zobraziť viac
Assessment a jeho aktuálne trendy

Assessment a jeho aktuálne trendy

KATEGÓRIA

V oblasti assessmentu existuje niekoľko aktuálnych trendov, ktoré odrážajú pokrok v technológiách, zmeny v pracovnom prostredí a potreby moderných organizácií. Moderné trendy v assessmente zahŕňajú digitalizáciu, dôraz na mäkké zručnosti, personalizované hodnotenie a využitie dátovej analýzy.

Zobraziť viac

Newsletter