Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
SK
CS
EN

Riziká a chyby pri implementácií systému manažérstva

KATEGÓRIA

Základom úspešnej implementácie systému manažérstva v podniku je efektívne zavedenie politiky, cieľov a procesov ktoré formuluje vedenie podnikuVedúci pracovníci musia byť stopercentne presvedčení o zmysle projektu implementácie.

Úspech, respektíve neúspech zavedenia systému manažérstva spočíva často v kompatibilite požiadaviek systému manažérstva s podnikateľskou filozofiou. Keď sa systém manažérstva buduje podľa požiadaviek normy ISO a v súlade s podnikateľskou filozofiou spoločnosti, existujú dobré vyhliadky na pozitívne výsledky zavedenia systému  manažérstva.

 

Riziká a chyby:

  • formálny prístup vedenia podniku hneď od začiatku jednania o zavedení systému manažérstva. Na ilustráciu zopár otázok a názorov: 
    • načo nám to bude, my si svoj podnik riadime,
    • je to zbytočné papierovanie,
    • potrebujeme to iba na výberové riadenia,
    • chceme to mať zavedené do týždňa, nejneskôr do mesiaca,
    • dokumentáciu nám vypracujte, my si to zavedieme,
    • my máme vlastný systém riadenia, o systém kvality nech sa stará manažér kvality alebo kontrola kvality produktov,
    • poznáme podniky ktoré systém manažérstva zaviedli a nadávajú naň,
    • konzultačné spoločnosti vyberáme len na základe ceny,
  • manažment má subjektívne pohľady, ,,podniková slepota“ pri analyzovaní súčasného stavu podniku,
  • problémy v určovaní správnych metód na analýzu súčasného stavu,
  • nedostatok zdrojov (ľudských, finančných, časových) na správne zavedenie a udržiavanie systému manažérstva,
  • vznik nedôvery a odporu zamestnancov voči systému manažérstva, alebo „toho ISO“ , spôsobeného zvýšenou náročnosťou na evidenciu a hodnotenie,
  • nesprávna identifikácia procesov. Hlavný proces nie je chápaný ako prechod zákazky podnikom,
  • nezavedený alebo formálne zavedený systém neustáleho zlepšovania,
  • riziko nedosiahnutia cieľov implementácie z dôvodu zlého výberu konzultačnej spoločnosti,
  • nesprávne pochopený a nekvalitne zavedený procesný a zákaznícky princíp,
  • pri vypracovávaní dokumentácie príliš veľká orientácia na detaily s nepochopením požiadaviek normy,
  • pri budovaní systému manažérstva nie sú do interných procesov dostatočne prenesené požiadavky okolia a zainteresovaných strán,
  • po odchode konzultačnej spoločnosti nikto v podniku systematicky nepracuje s požiadavkami systému manažérstva.

 

Záver:

Manažment podniku musí pochopiť, že systém manažérstva je nástroj na dosiahnutie vízie, politiky a cieľov podniku. Je to jeden z nástrojov riadenia podniku. Len správnou implementáciou a udržiavaním je možné tento nástroj správne denne používať za účelom neustáleho zlepšovania systému, procesov a produktov spoločnosti.

Podobné články

Informačná bezpečnosť: Základné princípy a best practice

Informačná bezpečnosť: Základné princípy a best practice

KATEGÓRIA

V dnešnej digitálnej dobe je informačná bezpečnosť kriticky dôležitá pre každú organizáciu. Hrozby sa neustále vyvíjajú a útočníci hľadajú nové spôsoby, ako zneužiť zraniteľnosti. V tomto blogovom príspevku sa pozrieme na tri kľúčové oblasti informačnej bezpečnosti: Phishing, Active Directory a bezpečnosť vývoja aplikácií a softvéru.

Zobraziť viac
Agilné princípy a Scrum: Zrýchlenie dodávok a efektívne reakcie na zmeny

Agilné princípy a Scrum: Zrýchlenie dodávok a efektívne reakcie na zmeny

KATEGÓRIA

Zmeny v technológiách, zmeny na trhu...ako promptne reagovať? Najefektívnejšie riešenie je prijatie agilných princípov a framworku Scrum. Ak ste o nich ešte nepočuli, dozviete sa viac.

Zobraziť viac
ESG  - je najvyšší čas začať

ESG - je najvyšší čas začať

KATEGÓRIA

Správa o trvalej udržateľnosti, nefinančný audit, ESG ... počuli ste už o nich? Sú to témy, ktoré sa postupne stávajú súčasťou úvah a diskusií vo veľkých firmách, ale aj u ich menších partnerov a dodávateľov.

Zobraziť viac

Newsletter