Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
sk
cs
en
de

Aké sú nové interpretácie IATF?

 

IATF skupina vydala najnovšie sankcionované interpretácie na svojej webovej stránke. Posledná IATF 16949:2016 SI, číslo 20, ktorá sa týka požiadavky IATF16949:2016; 10.2.3 Riešenia problémov, pridáva ku organizáciou zdokumentovanému (-ým) procesu (-om) pre riešenie problémov to, že musí(a) ZABRÁNIŤ OPAKOVANÉMU VÝSKYTU.

Mnohí si lámu hlavu nad tým, čo táto požiadavka prináša. Nápravné opatrenia sú už predsa v tejto požiadavke obsiahnuté. Podľa ISO 9000: 2015 „Nápravné opatrenie je opatrenie na odstránenie príčiny nezhody a prevenciu opakovania.“ Aj preventívne opatrenia sú už v tejto požiadavke obsiahnuté. Podľa ISO 9000: 2015 „Preventívne opatrenie je opatrenie na odstránenie príčiny potenciálnej nezhody alebo inej potenciálnej nežiaducej situácie. “

Ak sa teda problém znova vyskytne, mohlo by to znamenať, že účinnosť nápravného opatrenia nebola vyhodnotená správnym spôsobom alebo že opatrenie nebolo prijaté na skutočnú koreňovú príčinu.

Je čas pozrieť sa na to či je váš proces pre riešenie problémov robustný?

  • Stáva sa vám, že je o opatreniach rozhodnuté skôr, ako sa zistí čo je koreňovou príčinou problému?
  • Skladá sa váš tím z reprezentantov rôznych disciplín?
  • Nechýba vám v tíme neutrálny koordinátor k tomu, aby sa zabezpečilo dosiahnutie cieľa a teda určenia koreňovej príčiny a účinného nápravného opatrenia?
  • Používate v procese nástroje ako napríklad G8D, IS/IS NOT, ISHIKAWA a 5 Why?
  • Odmieta vaša organizácia zavádzanie preventívnych opatrení z dôvodu nákladov na implementáciu?
  • Snažíte sa hľadať POKA-YOKE riešenia?
  • Stretávate sa s nedostatkom záujmu a ochoty u všetkých zhora nadol na podieľaní sa pri riešení problémov?
  • Chýba vám zapojenie vrcholového manažmentu?
  • Obsahuje tento proces analýzu rizika (FMEA)?
  • Nie je tento proces vnímaný ako iba papierová záležitosť pre zákazníka či audítora?

Aj keď dôvodov môže byť veľa, mnohí sa zhodujú na tom, že hlavnou príčinou neefektívneho riešenia problémov je v skutočnosti nedostatok kompetencie v oblasti nástrojov a techník riešenia problémov.

Ak potrebujete zlepšiť kompetentnosť členov vašich tímov v aplikácii správnej metodiky a nástrojoch vhodných pre proces riešenia problémov, obráťte sa nás. Vybrať si možno z dvoch kurzov: Problem solving, v ktorom sa účastníci oboznámia so základnými metódami a zistia ako efektívne riešiť rôzne druhy problémov cez štruktúrovaný systém riešenia problémov, a  GLOBAL 8D - Riešenie problémov a reklamácií, ktorý je štandardom v reťazci dodávateľov automobilového priemyslu.

Odporúčané školenia:

Názov školenia Trvanie školenia Miesto konania Cena Najbližší termín
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 219,00 €
269,37 € s DPH
21.08.2025 + 4
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 219,00 €
269,37 € s DPH
10.10.2025 + 2

Podobné články

Nariadenie EÚ o odlesňovaní (EUDR): Čo potrebujete vedieť

Nariadenie EÚ o odlesňovaní (EUDR): Čo potrebujete vedieť

KATEGÓRIA

Odlesňovanie a degradácia lesov predstavujú globálny problém s ďalekosiahlymi dôsledkami na klímu a biodiverzitu. Lesy sú kľúčové pre absorpciu skleníkových plynov a ich zdravie je nevyhnutné pre ľudí aj životné prostredie. Ale ako tento problém zastaviť?

Zobraziť viac
Udržateľnosť v praxi: Príležitosť aj nový štandard podnikania pre malé a stredné firmy

Udržateľnosť v praxi: Príležitosť aj nový štandard podnikania pre malé a stredné firmy

KATEGÓRIA

V poslednom období sa malé a stredné podniky stretávajú s rastúcim tlakom na poskytovanie údajov ako výpočet uhlíkovej stopy, spotreba vody, etické prehlásenia...Prečo sa tieto požiadavky objavujú teraz a prečo aj u menších podnikov? Povieme si viac.

Zobraziť viac
Ako prakticky implementovať ISO 50001 v súlade s princípmi ESG?

Ako prakticky implementovať ISO 50001 v súlade s princípmi ESG?

KATEGÓRIA

ISO 50001 je medzinárodná norma, ktorá sa zameriava na systém energetického manažérstva (EnMS). A ako zosúladiť jej požiadavky s ESG? Povieme si viac...

Zobraziť viac
Ako zvýšiť povedomie zamestnancov v automotive o kvalite?

Ako zvýšiť povedomie zamestnancov v automotive o kvalite?

KATEGÓRIA

Viete ako je potrebné pracovať s ľuďmi tak, aby boli „správne nastavení“ a dávali si väčší pozor na to, aby chybu neurobili, prípadne ju odhalili v prípade, že ju vyprodukuje proces? Dozviete sa v našom článku.

Zobraziť viac

Newsletter