Svetový deň kvality oslavujeme každý rok, druhý novembrový štvrtok. V roku 2024 je to 14. november. V tento deň sa zameriavame na dôležitosť kvality vo všetkých oblastiach nášho života, pretože kvalita je neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už pri výrobe produktov alebo poskytovaní služieb. Svetový deň kvality je pripomienkou, že kvalita nie je len módny trend, ale je nevyhnutnou súčasťou úspechu každej organizácie a je dôležitá pre konkurencieschopnosť organizácie.
Cieľom Svetového dňa kvality je zvýšiť povedomie o tom, ako kvalita ovplyvňuje ekonomický rast, prosperitu a rozvoj spoločnosti.
Čo sa týka histórie, prvý Svetový deň kvality sa konal v roku 2008 v Londýne v Spojenom kráľovstve. O téme Svetového dňa kvality každoročne rozhoduje Chartered Quality Institute (CQI). V nadväznosti na Svetový deň kvality sa koná aj Svetový týždeň kvality. Témou tohtoročného Svetového týždňa kvality je Quality: from compliance to performance, čiže od zhody po výkon. Predstavíme si, ako jednotlivé princípy kvality vedú organizácie od obyčajného dodržiavania predpisov k vynikajúcemu výkonu.
Orientácia v zložitosti – v neustálom meniacom svete je riadenie dynamických oblastí rizík a udržiavanie prevádzkovej odolnosti kľúčové pre organizácie, aby zostali konkurencieschopné. Na to, aby organizácie zostali relevantné a prosperovali musia inovovať a prispôsobovať ich obchodné modely, produkty a služby kultúre kvality vedúcej k zmene.
Čeliť výzvam – mnohé organizácie čelia významným výzvam, napríklad nedostatok zručností a zraniteľnosť v globálnych dodávateľských vzťahoch. Medzi výzvy, ktoré dnešná doba ponúka je aj digitálna transformácia, a to najmä integrácia umelej inteligencie, ktorá predstavuje obrovský potenciál na zvýšenie výkonu. Avšak s tým prichádzajú aj nové riziká, ktoré je potrebné starostlivo riadiť. V tomto kontexte musia organizácie dodávať udržateľné inovácie rýchlym tempom a zároveň znižovať riziko zlyhania.
Nevyhnutnosť trvalej udržateľnosti – Potreba riešiť environmentálne a sociálne problémy pridáva ďalšiu vrstvu zložitosti. Očakávania spoločnosti sa menia a preto v súvislosti s agendou trvalej udržateľnosti musia organizácie poskytovať zákazníkom a spotrebiteľom vyššiu hodnotu a pritom zohľadňovať všetky tri piliere rovnako (environmentálny, sociálny a ekonomický). Zároveň, ale musia poskytovať udržateľné produkty, služby a procesy.
Úloha manažérstva kvality – manažment kvality môže byť spojený s nástrojmi, procesmi, kontrolami a hodnoteniami. Všetok tento „hardvér“ kvality je dôležitý, ale je len tak dobrý ako kultúra kvality, ktorá k tomu patrí. Poskytovanie a zlepšovanie hodnoty pre zákazníkov je tímovou snahou a jadrom riadenia kvality. Zásady a metódy kvality nielen zaisťujú súlad, ale aj podporujú inovácie.
Svetový deň kvality je príležitosťou zamyslieť sa nad tým, akú úlohu kvalita zohráva v našom živote a práci. Kvalita nie je cieľ, ale cesta, pretože je to neustály proces zlepšovania, ktorý nás posúva vpred.
Každý jeden z nás môže prispieť k zlepšovaniu kvality, napríklad tým, že sa bude vzdelávať v oblasti kvality, aktívne sa bude zapájať do zlepšovania procesov vo svojej organizácii.
Ďalšou možnosťou je komunikovanie o kvalite a jej dôležitosti a tiež hľadaním spôsobov ako zlepšovať produkty a služby.
Svetový týždeň kvality je skvelou príležitosťou pre všetkých, ktorí sa zaujímajú o kvalitu, aby sa vzdelávali, inšpirovali a spojili s ostatnými.
| Názov školenia | Dĺžka školenia | Voľné termíny | Cena | |
|---|---|---|---|---|
| Manažér kvality |
5 dni
|
12.01.2026
+ 4 dostupné termíny
|
599,00 €
736,77 € s DPH
|
Viac o školení |
| Metrológia |
1 deň
|
14.01.2026
+ 4 dostupné termíny
|
219,00 €
269,37 € s DPH
|
Viac o školení |
| Manažment rizík |
2 dni
|
28.01.2026
+ 3 dostupné termíny
|
379,00 €
466,17 € s DPH
|
Viac o školení |
| Kontrola kvality výrobkov |
1 deň
|
26.02.2026
+ 3 dostupné termíny
|
219,00 €
269,37 € s DPH
|
Viac o školení |
Viete ako je potrebné pracovať s ľuďmi tak, aby boli „správne nastavení“ a dávali si väčší pozor na to, aby chybu neurobili, prípadne ju odhalili v prípade, že ju vyprodukuje proces? Dozviete sa v našom článku.
Aká je kariéra manažéra kvality z pohľadu žien, akým prekážkam musia čeliť a ako dokážu uspieť vo svete manažmentu.
Získanie certifikátu ISO pre podnikateľa alebo váš biznis nie je vždy ľahká úloha. Ktokoľvek, kto si už týmto procesom prešiel, to môže potvrdiť, pretože tento proces môže byť veľmi pracný a zdĺhavý. Po získaní certifikácie ISO majú ľudia tendenciu chcieť si od projektu oddýchnuť a potom nechtiac zabudnú na daný systém manažérstva a nechajú ho bez aktualizácií a nezasahujú doňho aj niekoľko mesiacov, pričom sa približuje čas prvého dozorného auditu, ktorý zvykne skôr prekvapiť, a požiadavky normy ako zvykneme hovoriť „sa šijú za horúca.“ Ako môžete zabrániť tomuto scenáru vo vašom podnikaní? Poďme si predstaviť, čo musíte urobiť, keď vaša firma dosiahne certifikáciu ISO.