Máte vo Vašej organizácii procesy, ktoré výrazne ovplyvňuje ľudský faktor? Sú tieto procesy dostatočne zabezpečené na prevenciu, prípadne detekciu neúmyselných, ale aj úmyselných chýb spôsobených ľudským faktorom? Zdá sa Vám, že Vaši pracovníci, podriadení, kolegovia nemajú dostatočné povedomie o tom, čo môže spôsobiť na prvý pohľad triviálna chyba v automobilovom priemysle?
Ak ste si na všetky otázky odpovedali ÁNO, tak je tento článok určený práve pre Vás. Ak ste odpovedali aspoň jeden krát NIE, článok si môžete prečítať taktiež a verím, že sa dozviete užitočné informácie.
Možno poznáte situáciu, že ako pracovník oddelenia kvality dookola riešite rovnaké chyby, ktoré sú podľa vyjadrení technického oddelenia technologicky podmienené, prípadne ich eliminácia alebo automatická detekcia by vyžadovali investície, ktoré sú vedením spoločnosti neakceptovateľné. V prípade, ak niečo podobné poznáte, určite ste sa už aj rozprávali so svojim nadriadeným ako túto situáciu riešiť a nespôsobovala Vám do budúcna neželané problémy s Vašimi zákazníkmi. Výsledok tohto rozhovoru bolo pravdepodobne, že je treba pracovať s ľuďmi tak, aby boli „správne nastavení“ a dávali si väčší pozor na to, aby chybu neurobili, prípadne ju odhalili v prípade, že ju vyprodukuje proces. Povedali ste si, že počas najbližšej návštevy výroby si overíte povedomie Vašich pracovníkov ohľadom kvality a výsledok Vás nepríjemne prekvapil. Základné otázky ako „čo znamená SC pri konkrétnom parametre z výkresu“, „aké je pravidlo pri výskyte nezhodného dielu a ako treba manipulovať s nezhodným boxom“ alebo „ako chápu systém riadenia kvality - čo to znamená“ neboli dostatočne zodpovedané respektíve neboli zodpovedané vôbec. Následne sa pozriete na štatistiku výsledkov z layered auditov a zistíte, že hlavnou témou sú najmä vedomosti pracovníkov, kde smeruje najviac zistení od audítorov. Poviete si, že ak nechcete mať výrazné kvalitatívne problémy, tak hlavný fokus oddelenia kvality musí byť na vzdelávanie Vašich pracovníkov a zvýšenie ich povedomia o kvalite tak, aby si uvedomovali význam predpísaných činností pri ich každodennej práci. Ak v spoločnosti nemáte dostatočnú kapacitu na rýchle a efektívne zvýšenie povedomia Vašich pracovníkov o kvalite, vieme Vám s tým pomôcť.
Pripravili sme pre Vás školenie, kde sa Vaši pracovníci dozvedia všetky základné informácie o systéme riadenia kvality tak, aby pochopili o čo ide a ako to celé vzniklo. Taktiež je potrebné aby si uvedomili, že aj keď sa tam píše kvalita nie je to iba o oddelení kvality, ale o celej spoločnosti ako takej. Predstavíme im normy ISO 9001 a IATF 16949, kde sú definované požiadavky na systém riadenia kvality so snahou „ľudsky“ vysvetliť niektoré z požiadaviek, najmä na proces výroby. Taktiež na tomto školení vysvetlíme na praktických ukážkach z bežného života najčastejšie využívané metódy a nástroje v automobilovom priemysle, tak ak plánujete odborne rozvíjať pracovníkov určite je to jedna z foriem ako to zabezpečiť. Samozrejme nezabudneme sa venovať aj téme zaobchádzania s nezhodným produktom, ktorá je často veľmi podceňovaná, pretože je to vraj všetkým úplne jasné, ale nie vždy to tak býva a veľakrát sa stáva, že práve príčina zákazníckej reklamácie je práve v nedodržaní pravidiel pri zaobchádzaní s nezhodným produktom. Zároveň z tejto témy je ideálne premostenie na záverečnú časť školenia, čo je vysvetlenie dôsledkov chýb v automobilovom priemysle. Ukážeme praktické príklady ako na prvý pohľad triviálna chyba môže spôsobiť závažné reklamácie, ktoré občas môžu skončiť krachom spoločnosti, prípadne výrazne „pošramotenou“ povesťou spoločnosti pre ďalší biznis.
Školenie zároveň pomáha naplniť požiadavku z normy IATF 16949, kde sa v časti 7.3.1 Povedomie - dodatok definuje: „Organizácia musí uchovávať dokumentované informácie preukazujúce, že všetci zamestnanci sú si vedomí dopadu na kvalitu produktu a dôležitosti svojich činností pri dosahovaní, udržiavaní a zlepšovaní kvality, vrátane požiadaviek zákazníka a rizík týkajúcich sa zákazníka s ohľadom na nezhodný produkt.“
Neváhajte a prihláste sa. Tešíme sa na Vás.
Názov školenia | Trvanie školenia | Miesto konania | Cena | Najbližší termín |
---|---|---|---|---|
Metrológia |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
219,00 €
269,37 € s DPH
|
25.07.2025
+ 2
|
Interný audítor ISO 9001 a ISO 19011 - systém manažérstva kvality |
2 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
219,00 €
269,37 € s DPH
|
31.07.2025 - 01.08.2025
+ 6
|
Požiadavky normy / Preškolenie interných audítorov podľa normy ISO 9001:2015 |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
179,00 €
220,17 € s DPH
|
31.07.2025
+ 6
|
VDA 6.3 - Audit procesu (podľa novej edície 2023) |
2 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
379,00 €
466,17 € s DPH
|
04.08.2025 - 05.08.2025
+ 2
|
VDA 6.5 - Audit produktu |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
219,00 €
269,37 € s DPH
|
22.08.2025
+ 1
|
Core Tools IATF pre automobilový priemysel |
2 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
359,00 €
441,57 € s DPH
|
26.08.2025 - 27.08.2025
+ 3
|
Manažér kvality |
4 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
599,00 €
736,77 € s DPH
|
02.09.2025 - 05.09.2025
+ 1
|
Kontrola kvality výrobkov |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
219,00 €
269,37 € s DPH
|
05.09.2025
+ 1
|
Manažment rizík |
2 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
379,00 €
466,17 € s DPH
|
08.09.2025 - 09.09.2025
+ 2
|
Špecifické požiadavky Volvo Car na dodávateľov |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
219,00 €
269,37 € s DPH
|
12.09.2025
+ 1
|
Riadiaca dokumentácia systémov manažérstva |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
219,00 €
269,37 € s DPH
|
03.10.2025
+ 1
|
Zvýšenie povedomia o kvalite pre pracovníkov v automobilovom priemysle |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
244,77 € s DPH
|
27.11.2025
|
VDA 6.4 - Audit systému manažérstva kvality v oblasti výrobných prostriedkov |
1 deň
|
Firemné školenie | Na vyžiadanie |
Podľa Vás
|
V dnešnom prepojenom svete čelia firmy čoraz sofistikovanejším kybernetickým hrozbám. Je možnosť zabezpečiť externého manažéra kybernetickej bezpečnosti? Aké sú výhody a nevýhody outsourcingu EMKB a čo od nej vyžaduje zákon?
Zobraziť viacViete, ako vyplniť uvedený dotazník? Povieme vám viac.
Zobraziť viacStretli ste sa už s touto požiadavkou? Pokúsime sa Vám ju v skratke vysvetliť....
Zobraziť viacNie je asi organizácia, ktorá by nemala v cieľoch znižovanie nákladov, zlepšovanie výkonnosti procesov a rast kvality. Mnoho firiem pozná a zaviedlo do praxe nástroje, ktoré by mali pomôcť. A výsledok?
Zobraziť viac