Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
sk
cs
en
de

Ako zvýšiť povedomie zamestnancov v automotive o kvalite?

Máte vo Vašej organizácii procesy, ktoré výrazne ovplyvňuje ľudský faktor? Sú tieto procesy dostatočne zabezpečené na prevenciu, prípadne detekciu neúmyselných, ale aj úmyselných chýb spôsobených ľudským faktorom? Zdá sa Vám, že Vaši pracovníci, podriadení, kolegovia nemajú dostatočné povedomie o tom, čo môže spôsobiť na prvý pohľad triviálna chyba v automobilovom priemysle?

Ak ste si na všetky otázky odpovedali ÁNO, tak je tento článok určený práve pre Vás. Ak ste odpovedali aspoň jeden krát NIE, článok si môžete prečítať taktiež a verím, že sa dozviete užitočné informácie.

Možno poznáte situáciu, že ako pracovník oddelenia kvality dookola riešite rovnaké chyby, ktoré sú podľa vyjadrení technického oddelenia technologicky podmienené, prípadne ich eliminácia alebo automatická detekcia by vyžadovali investície, ktoré sú vedením spoločnosti neakceptovateľné. V prípade, ak niečo podobné poznáte, určite ste sa už aj rozprávali so svojim nadriadeným ako túto situáciu riešiť a nespôsobovala Vám do budúcna neželané problémy s Vašimi zákazníkmi. Výsledok tohto rozhovoru bolo pravdepodobne, že je treba pracovať s ľuďmi tak, aby boli „správne nastavení“ a dávali si väčší pozor na to, aby chybu neurobili, prípadne ju odhalili v prípade, že ju vyprodukuje proces. Povedali ste si, že počas najbližšej návštevy výroby si overíte povedomie Vašich pracovníkov ohľadom kvality a výsledok Vás nepríjemne prekvapil. Základné otázky ako „čo znamená SC pri konkrétnom parametre z výkresu“, „aké je pravidlo pri výskyte nezhodného dielu a ako treba manipulovať s nezhodným boxom“ alebo „ako chápu systém riadenia kvality - čo to znamená“ neboli dostatočne zodpovedané respektíve neboli zodpovedané vôbec. Následne sa pozriete na štatistiku výsledkov z layered auditov a zistíte, že hlavnou témou sú najmä vedomosti pracovníkov, kde smeruje najviac zistení od audítorov. Poviete si, že ak nechcete mať výrazné kvalitatívne problémy, tak hlavný fokus oddelenia kvality musí byť na vzdelávanie Vašich pracovníkov a zvýšenie ich povedomia o kvalite tak, aby si uvedomovali význam predpísaných činností pri ich každodennej práci. Ak v spoločnosti nemáte dostatočnú kapacitu na rýchle a efektívne zvýšenie povedomia Vašich pracovníkov o kvalite, vieme Vám s tým pomôcť.

 

zvýšenie povedomia mindset

 

Pripravili sme pre Vás školenie, kde sa Vaši pracovníci dozvedia všetky základné informácie o systéme riadenia kvality tak, aby pochopili o čo ide a ako to celé vzniklo. Taktiež je potrebné aby si uvedomili, že aj keď sa tam píše kvalita nie je to iba o oddelení kvality, ale o celej spoločnosti ako takej. Predstavíme im normy ISO 9001 a IATF 16949, kde sú definované požiadavky na systém riadenia kvality so snahou „ľudsky“ vysvetliť niektoré z požiadaviek, najmä na proces výroby. Taktiež na tomto školení vysvetlíme na praktických ukážkach z bežného života najčastejšie využívané metódy a nástroje v automobilovom priemysle, tak ak plánujete odborne rozvíjať pracovníkov určite je to jedna z foriem ako to zabezpečiť. Samozrejme nezabudneme sa venovať aj téme zaobchádzania s nezhodným produktom, ktorá je často veľmi podceňovaná, pretože je to vraj všetkým úplne jasné, ale nie vždy to tak býva a veľakrát sa stáva, že práve príčina zákazníckej reklamácie je práve v nedodržaní pravidiel pri zaobchádzaní s nezhodným produktom. Zároveň z tejto témy je ideálne premostenie na záverečnú časť školenia, čo je vysvetlenie dôsledkov chýb v automobilovom priemysle. Ukážeme praktické príklady ako na prvý pohľad triviálna chyba môže spôsobiť závažné reklamácie, ktoré občas môžu skončiť krachom spoločnosti, prípadne výrazne „pošramotenou“ povesťou spoločnosti pre ďalší biznis. 

Školenie zároveň pomáha naplniť požiadavku z normy IATF 16949, kde sa v časti 7.3.1 Povedomie - dodatok definuje: „Organizácia musí uchovávať dokumentované informácie preukazujúce, že všetci zamestnanci sú si vedomí dopadu na kvalitu produktu a dôležitosti svojich činností pri dosahovaní, udržiavaní a zlepšovaní kvality, vrátane požiadaviek zákazníka a rizík týkajúcich sa zákazníka s ohľadom na nezhodný produkt.“

Neváhajte a prihláste sa. Tešíme sa na Vás.

 

Odporúčané školenia:

Názov školenia Trvanie školenia Miesto konania Cena Najbližší termín
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 219,00 €
269,37 € s DPH
25.07.2025 + 2
2 dni (8:00 - 14:00)
Online 219,00 €
269,37 € s DPH
31.07.2025 - 01.08.2025 + 6
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 179,00 €
220,17 € s DPH
31.07.2025 + 6
2 dni (8:00 - 14:00)
Online 379,00 €
466,17 € s DPH
04.08.2025 - 05.08.2025 + 2
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 219,00 €
269,37 € s DPH
22.08.2025 + 1
2 dni (8:00 - 14:00)
Online 359,00 €
441,57 € s DPH
26.08.2025 - 27.08.2025 + 3
4 dni (8:00 - 14:00)
Online 599,00 €
736,77 € s DPH
02.09.2025 - 05.09.2025 + 1
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 219,00 €
269,37 € s DPH
05.09.2025 + 1
2 dni (8:00 - 14:00)
Online 379,00 €
466,17 € s DPH
08.09.2025 - 09.09.2025 + 2
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 219,00 €
269,37 € s DPH
12.09.2025 + 1
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 219,00 €
269,37 € s DPH
03.10.2025 + 1
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 199,00 €
244,77 € s DPH
27.11.2025
1 deň
Firemné školenie Na vyžiadanie
Podľa Vás

Mohlo by Vás zaujímať:

Podobné články

Manažér kybernetickej bezpečnosti –  Ochrana dát a súlad s legislatívou

Manažér kybernetickej bezpečnosti – Ochrana dát a súlad s legislatívou

KATEGÓRIA

V dnešnom prepojenom svete čelia firmy čoraz sofistikovanejším kybernetickým hrozbám. Je možnosť zabezpečiť externého manažéra kybernetickej bezpečnosti? Aké sú výhody a nevýhody outsourcingu EMKB a čo od nej vyžaduje zákon?

Zobraziť viac
SAQ  = SUSTAINABILITY ASSESMENT QUESTIONNAIRE – I. časť

SAQ = SUSTAINABILITY ASSESMENT QUESTIONNAIRE – I. časť

KATEGÓRIA

Stretli ste sa už s touto požiadavkou? Pokúsime sa Vám ju v skratke vysvetliť....

Zobraziť viac
TPM ako dlhodobá stratégia, nie dočasná iniciatíva

TPM ako dlhodobá stratégia, nie dočasná iniciatíva

KATEGÓRIA

Nie je asi organizácia, ktorá by nemala v cieľoch znižovanie nákladov, zlepšovanie výkonnosti procesov a rast kvality. Mnoho firiem pozná a zaviedlo do praxe nástroje, ktoré by mali pomôcť. A výsledok?

Zobraziť viac

Newsletter