Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
sk
cs
en
de
Aktualizácia IS. - Vážení zákazníci, z dôvodu prechodu na nový informačný systém, objednávanie školení cez webový formulár bude dočasne nefunkčné v termíne od 12. 9. - 16:00 do 14. 9. 2025. V prípade potreby nás kontaktujte emailom alebo telefonicky. Ďakujeme.

Aké sú najčastejšie problémy pre organizácie v IATF 16949?

KATEGÓRIA
|
AUTOR


Podľa výsledkov z auditov tretích strán (certifikačné orgány) v IATF svetovej databáze je najčastejším problémom pre orgánizacie uplatňujuce požiadavky automobilovej normy IATF16949:2016 oblasť riadenia nezhody a prijímania nápravného opatrenia a s tým úzko súvisiaca oblasť riešenia problémov. 

 

 
Top 10 Pareto závažných nezhôd z auditov tretích strán podľa štandardu IATF16949: 2016 na konci 2019. 
    

Globálny trend ukazuje, že organizácie neprijímajú účinné nápravné opatrenia pre  nezhody, ktoré boli zistené počas auditov tretích strán, a ich procesy riešenia problémov nie sú pri riešení týchto problémov efektívne. Počas kontrolných auditov sa preto zisťujú opakované nezhody spolu s ďalšou závažnou nezhodou, ktorá sa zaznamenáva pre proces nápravných opatrení.

Kľúčom k úspešnému riešeniu problémov je nájsť a odstrániť hlavnú príčinu, takzvaný „koreň“ problému. 
 

Ak koreňová príčina nie je jasne identifikovaná, je lákavé namiesto toho vyriešiť symptómy alebo dopad problému. Hoci problém vyzerá „vyriešený“, koreňová príčina sa opäť objaví. Cyklus opakovaného riešenia príčin  je často veľmi nákladný, pretože spotrebúva zdroje (čas, materiály, IS atď.). Tomu by sa mali organizácie vyhnúť.

Riešenie problémov možno definovať ako proces na identifikáciu koreňových príčin. Jeho cieľom je vyriešiť problémy pomocou štruktúrovaného a tímového prístupu. Mnoho organizácií pristupuje k riešeniu problémov tak, že zvyčajne iba reaguje na zlyhanie niektorého procesu odstránením následkov zlyhania. Organizácia však môže riešením problémov výrazne prispievať k jej neustálemu zlepšovaniu.  Konečným cieľom účinného riešenia problémov je aplikovať získané skúsenosti tímu na predchádzanie zlyhaní skôr, ako k zlyhaniu dôjde.

 

CeMS ponúka školenia a podporu súvisiacu s efektívnym riešením problémov (napr. Problem solving, Global 8D, FMEA). Bližšie informácie nájdete v sekcií školenia

 

Podobné články

Nariadenie EÚ o odlesňovaní (EUDR): Čo potrebujete vedieť

Nariadenie EÚ o odlesňovaní (EUDR): Čo potrebujete vedieť

KATEGÓRIA

Odlesňovanie a degradácia lesov predstavujú globálny problém s ďalekosiahlymi dôsledkami na klímu a biodiverzitu. Lesy sú kľúčové pre absorpciu skleníkových plynov a ich zdravie je nevyhnutné pre ľudí aj životné prostredie. Ale ako tento problém zastaviť?

Zobraziť viac
Udržateľnosť v praxi: Príležitosť aj nový štandard podnikania pre malé a stredné firmy

Udržateľnosť v praxi: Príležitosť aj nový štandard podnikania pre malé a stredné firmy

KATEGÓRIA

V poslednom období sa malé a stredné podniky stretávajú s rastúcim tlakom na poskytovanie údajov ako výpočet uhlíkovej stopy, spotreba vody, etické prehlásenia...Prečo sa tieto požiadavky objavujú teraz a prečo aj u menších podnikov? Povieme si viac.

Zobraziť viac
Ako prakticky implementovať ISO 50001 v súlade s princípmi ESG?

Ako prakticky implementovať ISO 50001 v súlade s princípmi ESG?

KATEGÓRIA

ISO 50001 je medzinárodná norma, ktorá sa zameriava na systém energetického manažérstva (EnMS). A ako zosúladiť jej požiadavky s ESG? Povieme si viac...

Zobraziť viac
Ako zvýšiť povedomie zamestnancov v automotive o kvalite?

Ako zvýšiť povedomie zamestnancov v automotive o kvalite?

KATEGÓRIA

Viete ako je potrebné pracovať s ľuďmi tak, aby boli „správne nastavení“ a dávali si väčší pozor na to, aby chybu neurobili, prípadne ju odhalili v prípade, že ju vyprodukuje proces? Dozviete sa v našom článku.

Zobraziť viac

Newsletter