Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
SK
CS
EN

Aké sú najčastejšie problémy pre organizácie v IATF 16949?

KATEGÓRIA


Podľa výsledkov z auditov tretích strán (certifikačné orgány) v IATF svetovej databáze je najčastejším problémom pre orgánizacie uplatňujuce požiadavky automobilovej normy IATF16949:2016 oblasť riadenia nezhody a prijímania nápravného opatrenia a s tým úzko súvisiaca oblasť riešenia problémov. 

 

 
Top 10 Pareto závažných nezhôd z auditov tretích strán podľa štandardu IATF16949: 2016 na konci 2019. 
    

Globálny trend ukazuje, že organizácie neprijímajú účinné nápravné opatrenia pre  nezhody, ktoré boli zistené počas auditov tretích strán, a ich procesy riešenia problémov nie sú pri riešení týchto problémov efektívne. Počas kontrolných auditov sa preto zisťujú opakované nezhody spolu s ďalšou závažnou nezhodou, ktorá sa zaznamenáva pre proces nápravných opatrení.

Kľúčom k úspešnému riešeniu problémov je nájsť a odstrániť hlavnú príčinu, takzvaný „koreň“ problému. 
 

Ak koreňová príčina nie je jasne identifikovaná, je lákavé namiesto toho vyriešiť symptómy alebo dopad problému. Hoci problém vyzerá „vyriešený“, koreňová príčina sa opäť objaví. Cyklus opakovaného riešenia príčin  je často veľmi nákladný, pretože spotrebúva zdroje (čas, materiály, IS atď.). Tomu by sa mali organizácie vyhnúť.

Riešenie problémov možno definovať ako proces na identifikáciu koreňových príčin. Jeho cieľom je vyriešiť problémy pomocou štruktúrovaného a tímového prístupu. Mnoho organizácií pristupuje k riešeniu problémov tak, že zvyčajne iba reaguje na zlyhanie niektorého procesu odstránením následkov zlyhania. Organizácia však môže riešením problémov výrazne prispievať k jej neustálemu zlepšovaniu.  Konečným cieľom účinného riešenia problémov je aplikovať získané skúsenosti tímu na predchádzanie zlyhaní skôr, ako k zlyhaniu dôjde.

 

CeMS ponúka školenia a podporu súvisiacu s efektívnym riešením problémov (napr. Problem solving, Global 8D, FMEA). Bližšie informácie nájdete v sekcií školenia

 

Podobné články

ISO/IEC 42001:2023 - Riadenie systému umelej inteligencie

ISO/IEC 42001:2023 - Riadenie systému umelej inteligencie

KATEGÓRIA

Umelá inteligencia (AI) spôsobila revolúciu v mnohých odvetviach, ale jej rýchly rast priniesol aj obavy týkajúce sa etiky, súkromia a bezpečnosti. A práve na riešenie týchto výziev Medzinárodná organizácia pre normalizáciu a Medzinárodná elektrotechnická komisia navrhla normu ISO/IEC 42001.

Zobraziť viac
Ženy v manažmente kvality: Prekonávanie bariér a budovanie úspešnej kariéry

Ženy v manažmente kvality: Prekonávanie bariér a budovanie úspešnej kariéry

KATEGÓRIA

Aká je kariéra manažéra kvality z pohľadu žien, akým prekážkam musia čeliť a ako dokážu uspieť vo svete manažmentu.

Zobraziť viac
Počas novoročného stretnutia lektorov sme oslávili 20.výročie založenia CeMS!

Počas novoročného stretnutia lektorov sme oslávili 20.výročie založenia CeMS!

KATEGÓRIA

Rok 2023 bol pre našu spoločnosť výnimočný a preto sme sa rozhodli, že najlepšie bude keď na nový rok 2024 zorganizujeme menšiu oslavu.

Zobraziť viac

Newsletter