Každý manažér z času na čas kladie niekoľko otázok, na ktoré nepozná odpoveď a ktoré sú kľúčové k pokroku organizácie:
Takýchto otázok je oveľa viac a nejeden manažér sa v nich môže strácať. Vedenie ľudí a delegácia povinností je ozajstnou vedou. Avšak ak ju manažér zvládne, výrazne sa zlepší kvalita práce a firemná kultúra. Dôležitým faktorom býva vnútorná motivácia nielen seba a ľudí vo vedení, ale aj motivácia každej jednej súčasti tímu. Štýl vedenia použitý pri komunikácií so zamestnancami môže tento faktor upevniť ale môže mať aj opačný efekt.
Štýly vedenia
Existuje hneď niekoľko rôznych štýlov vedenia, ktorých základným cieľom je tvorba kultúry v organizácii, v tíme a spoločnosti. Sú zamerané na zvyšovanie výkonnosti a zlepšovanie výsledkov ako jednotlivcov, tak aj celej organizácie, ktorá ich zastrešuje.
Autoritatívny štýl vedenia
Autoritatívny štýl vedenia je z neskôr spomenutých štýlov vedenia najmenej benevolentný. Manažér koná podľa svojho presvedčenia, a to bez ohľadu na dodatky a názory jeho podriadených. Často sa jedná až o zneužívanie svojho postavenia a právomocí, ktorými manažér zakrýva svoje nedostatky – či už v skúsenostiach alebo schopnostiach. Na motivovanie svojho tímu využíva svoje nadradené postavenie, rozdielne odmeňovanie a sankcie či postihy. Autoritatívny štýl je vhodný v novom alebo nedisciplinovanom kolektíve, prípadne v situáciách, ktoré vyžadujú okamžité rozhodnutie.
Demokratický štýl vedenia
Tento štýl vnáša do spoločnosti ľahšiu pracovnú atmosféru. Práca s ľuďmi je založená na obojstrannej a férovej komunikácii, ktorá je základnou charakteristikou demokratického štýlu. Každý jeden člen tímu priamo zasahuje do riadenia, úloh a rozhodnutí súvisiacich so spoločným cieľom. Manažér tieto poznatky spracúva a následne implementuje do projektu, na ktorom tím pracuje. Dôležitými prvkami sú však dôvera, odborná, kultúrna a spoločenská úroveň. Zamestnanci sa vo väčšine prípadov pod týmto vedením cítia voľnejšie, cennejšie a šťastnejšie.
Liberálny štýl vedenia
Voľnosť je základnou črtou liberálneho štýlu vedenia. Manažér sa stavia konkrétnej práci bokom a svojmu tímu necháva skoro úplnú voľnosť v konaní a rozhodovaní. Spolieha sa na to, že si jeho zamestnanci definujú ciele a následne vymyslia riešenia, ktoré im pomôžu dosiahnuť ich. Manažér tu často vystupuje ako reprezentatívna osoba a jeho základnou úlohou je komunikácia s obchodnými partnermi. Liberálny štýl môže mať aj negatívny výsledok v podobe presadzovania osobných záujmov a cieľov, neplnenia zadaní a zhoršenej funkcie pracoviska.
Manažér je zodpovedný za svoj štýl vedenia. Ten si volí podľa svojich priorít a cieľov. Spätná väzba zamestnancov je nevyhnutnosťou pri zmenách vo svojom prístupe k tímu.
:(
Žiadne e-learningy
ISO normy nie sú voľne dostupné dokumenty. Je možné ich získať iba oficiálnou cestou a my vám poradíme ako a kde.
Zobraziť viacHodnotenie špeciálnych procesov CQI je nástroj, ktorý môže pomôcť dodávateľom automobilového priemyslu zlepšiť kvalitu ich špeciálnych procesov. CQI hodnotí procesy na základe štandardov AIAG, ktoré pokrývajú širokú škálu špeciálnych procesov, ako je zváranie, nanášanie povlakov a tepelné spracovanie.
Zobraziť viacOba štandardy poskytujú množstvo bezpečnostných kontrol, ktoré pomáhajú organizáciám chrániť svoje informácie. NIST a ISO/IEC 27001 sú kompatibilné a navzájom sa dopĺňajú. NIST poskytuje technické detaily pre implementáciu bezpečnostných kontrol, ktoré sú odporúčané v ISO/IEC 27001.
Zobraziť viacV oblasti assessmentu existuje niekoľko aktuálnych trendov, ktoré odrážajú pokrok v technológiách, zmeny v pracovnom prostredí a potreby moderných organizácií. Moderné trendy v assessmente zahŕňajú digitalizáciu, dôraz na mäkké zručnosti, personalizované hodnotenie a využitie dátovej analýzy.
Zobraziť viac