Riadenie rizík je sústavná, opakujúca sa činnosť navzájom previazaných aktivít, ktorých cieľom je riadiť potenciálne riziká, teda obmedziť pravdepodobnosť ich výskytu alebo znížiť ich vplyv. Netreba ale zabúdať aj nato, že riziko nastane aj vtedy, ak organizácia neriadi svoje príležitosti a nehľadá nové možnosti uplatnenia sa na trhu.
Jednou z hlavných zmien v novej norme ISO 9001:2015 je myslenie založené na rizikách. Riadenie rizík nahrádza preventívne opatrenia. Riadenie rizík je zahrnuté v požiadavkách pre návrh, implementáciu, udržiavanie a neustále zlepšovanie systému manažérstva kvality.
V norme ISO 9001:2015 sa nachádzajú dve nové kapitoly, ktoré úzko súvisia s riadením rizík. Bod normy 4 – Súvislosti organizácie, slúži ako vstup do procesu riadenia rizík. Organizácia v tomto bode musí určiť externé aj interné záležitosti, ktoré sú relevantné pre jej účel a strategické smerovanie a ktoré vplývajú na jej schopnosť dosiahnuť zamýšľaný výsledok vlastného systému manažérstva kvality.
Samotné riadenie rizík je opísané v bode normy 6 – Plánovanie:
6.1 Opatrenia na zvládanie rizík a príležitostí. Organizácia musí určiť riziká a príležitosti, ktoré potrebuje aby zaistila chod organizácie. Taktiež organizácia musí plánovať opatrenia na zvládnutie týchto rizík a príležitostí.
Pomocou riadenia rizík sa zvyšuje pravdepodobnosť, že organizácia bude dosahovať svoje ciele a dokáže zabezpečiť spokojnosť zákazníka.
Medzi najznámejšie metódy riadenia rizík patria:
Medzi analytické techniky použiteľné pre identifikáciu potenciálnych rizík možno zaradiť:
Základné štandardy v oblasti riadenia rizík:
ZDROJE:
Efektívna komunikácia je základom každého úspešného tímu alebo organizácie. V dnešnej digitálnej dobe sme neustále v spojení a komunikujeme prostredníctvom rôznych kanálov, ale môže sa ľahko stať, že stratíme umenie efektívnej komunikácie. Keďže si čoraz viac zvykáme pracovať na diaľku, je dôležité pamätať na to, že efektívna komunikácia je nevyhnutná na dosiahnutie úspešného výsledku.
Zobraziť viacNová edícia štandardu VDA 6.3 bola od 09.11.2022 sfinalizovaná a poskytnutá tímu VDA odborníkov na pripomienkovanie a prípadné zmeny. Nová verzia VDA 6.3:2023 bola oficiálne zverejnená v januári 2023.
Zobraziť viacV prvom rade treba pripomenúť zákonu povinnosť na základe zákona č. 54/2019 Z.z., kedy zamestnávateľ, ktorý zamestnáva najmenej 50 zamestnancov, a zamestnávateľ, ktorý je orgánom verejnej moci, ktorý zamestnáva najmenej 5 zamestnancov, je povinný určiť organizačnú zložku alebo osobu, ktorá plní úlohy zamestnávateľa v súvislosti s preverovaním oznámení.
Zobraziť viacSme zástancom, že každý by mal nájsť svoj darček pod stromčekom. Tento rok naša spoločnosť CeMS vybrala v rámci Vianočnej pomoci 4-nohých miláčikov bez domova. Konkrétne išla pomoc v hodnote 600€ pre 3 vybrané združenia, ktoré zabezpečujú dočasnú alebo dlhodobú starostlivosť pre psov a mačky.
Zobraziť viac