Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
SK
CS

Z konferencie: Pokročilé stratégie znižovania rizík a praktické nástroje a techniky pre ich posudzovanie

KATEGÓRIA

Konferencia organizovaná spoločnosťou eFocus, ktorá sa konala 20.3.2019 bola zameraná na riadenie a elimináciu rizík vo všetkých oblastiach podnikateľských činností - systémy, procesy, produkty. Spoločnosť CeMS, s.r.o. v zastúpení Ing. Ľubomíra Kubinca prezentovala tému riadenie rizík v oblasti business continuity management. Systematický prístup v oblasti riadenia rizík bol prezentovaný hlavne formou využitia postupov podľa medzinárodných noriem ISO 31000:2018,  ISO 22301:2017. Zároveň bol prezentovaný postup obnovy systému a podnikových procesov v prípade, že nastane riziko, ktoré ohrozí existenciu firmy a dodávky zákazníkom. 
 

Pre zaujímavosť uvádzame vybrané ukážky z prezentačných materiálov, v ktorých sú uvedené dôvody prečo implementovať business continuity management, postup pre plánovanie a riadenie business continuity managementu a definovať súvislostí, ktoré môžu ohroziť firmu. 
 

Obr. č. 1 Prečo implementovať business continuity management

 

Obr. č. 2 Proces zavedenia business continuity managementu

 

Obr. č. 3 Definovanie súvislostí a klasifikácia rizík business continuity managementu

 

Obr. č. 4 Postup pre použitie Paretovej analýzy

V priebehu prezentácie sme uviedli niekoľko praktických príkladov ako pripraviť  business continuity plán a havarijný plán pre riadenie rizík. Zaujímavým prínosom konferencie boli aj workshopy, v ktorých sme prezentovali paretovo pravidlo ako jednu z techník pre rýchle posúdenie rizík a ohrození. 
 

Konferencia mala pre všetky zúčastnené strany veľký prínos pretože sa na nej zúčastnili profesionálne firmy, ktoré prezentovali praktické ukážky zvládania rizík. V prípade záujmu Vám vieme pomôcť s implementáciou business continuity managementu priamo vo Vašej organizácii alebo môžete absolvovať školenie Mapovanie procesov a riadenie rizík
 

 

 

 

Podobné články

Ako sa stať manažérom kvality?

Ako sa stať manažérom kvality?

KATEGÓRIA

Manažér kvality, Quality Manager, Quality-Assurance, Quality Assurance Manager, Senior Quality Assurance Analyst, QM. V podstate ide vždy o to isté len inak napísané. Je to osoba, ktorá má na starosti kvalitu v spoločnosti, je zodpovedná za jej udržiavanie, riadenie a celkovú koordináciu. Pojmy ako kvalita nebudeme bližšie predstavovať, predpokladáme, že keď ste sa ocitli na našej stránke, poznáte uhol pohľadu.

Zobraziť viac
Total Productive Maintenance: cesta k takmer bezporuchovej výrobe - Druhá časť

Total Productive Maintenance: cesta k takmer bezporuchovej výrobe - Druhá časť

KATEGÓRIA

TPM je program, ktorý podstatne ovplyvňuje a mení vzťahy oddelení a pracovníkov, hoci to nie je primárny cieľ. Zmeny preto musia byť vykonané postupne, v krokoch tak, aby sa na pevných základoch dal vybudovať ďalší stupeň. Pokiaľ sa podnik rozhodne zaviesť TPM, musí to byť rozhodnutie jasné a nezvratné.

Zobraziť viac
Total Productive Maintenance: cesta k takmer bezporuchovej výrobe -  Prvá časť

Total Productive Maintenance: cesta k takmer bezporuchovej výrobe - Prvá časť

KATEGÓRIA

Po obnove vojnou zničeného hospodárstva Japonska sa do popredia dostala otázka údržby strojov. Výrobné závody pracovali metódami preventívnej a produktívnej údržby, ktoré boli importované z USA. Ich základom bola myšlienka predísť poruche predtým, ako nastane a tým ušetriť zdroje nutné na obnovu chodu zariadenia. Naviac zásah do zariadenia bol zrealizovaný plánovane, čím bol vykonaný oveľa efektívnejšie, ako pri neplánovanej poruche.

Zobraziť viac
Hlavné zmeny v harmonizovanej príručke FMEA podľa AIAG a VDA

Hlavné zmeny v harmonizovanej príručke FMEA podľa AIAG a VDA

KATEGÓRIA

Metóda analýzy zlyhaní a ich možných následkov, známa pod skratkou FMEA, je známa od 40. rokov 20. storočia. Táto užitočná metóda, ktorá pomáha znižovať straty spojené so zlyhaním či už výrobku, alebo procesov sa postupom času vyvíjala a prenikala do odvetví, pre ktoré nebola pôvodne určená. Hromadné uplatnenie našla v automobilovom priemysle, kde sa stala súčasťou projektovej dokumentácie a komunikácie medzi dodávateľom a zákazníkom.

Zobraziť viac

Newsletter