Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
SK
CS
Online školenia - Všetky školenia je možné absolvovať online! Využite 30% zľavu na vybrané školenia! Všetky informácie nájdete v aktualitách.

Kedy treba delegovať a aké sú výhody a nevýhody delegovania

KATEGÓRIA

delegovanie

Delegovať treba vždy keď je to možné. Ako pri všetkom aj pri delegovaní je potrebné dodržať základné pravidlá a zásady. Pokiaľ sa nedodržia, nemožno hovoriť o delegovaní, skôr o autokratickom štýle vedenia. V čom teda spočíva etiketa delegovania? Vždy treba jasne komunikovať a oboznámiť delegovanú osobu:

  • O čo ide?
  • Kto to vykoná?
  • Ako to má vykonať? Aké má na to prostriedky (finančné, personálne, ...)?
  • Deadline?
  • V prípade, že to nie je jasné, aj dôvod prečo to treba spraviť resp. nejaké benefity plynúce z vykonania činnosti.

Výhody:

V prvom rade úspora času. Delegovanie dôležitých úloh má pozitívny vplyv na osobnostný rast podriadených pracovníkov. Ideálne pokiaľ je to win-win, delegujúca osoba sa odbremení od úlohy, ktorú delegovaná osoba považuje za prejavenie dôvery.

Nevýhody:

Najväčšou nevýhodou je, že delegujúca osoba nesie zodpovednosť za činnosť, ktorú v konečnom dôsledku nevykonáva. Tu sa dá odporučiť jedno, dostatočne včas a zrozumiteľne si všetko odkomunikovať a dôkladne zaškoliť delegovanú osobu.

Pri delegovaní sa stretávame najčastejšie s dvoma problémami. Ten prvý je, že nie je na koho delegovať, tam je to horšie. Druhý problém je, že by aj bolo komu delegovať, no delegujúca osoba:

  • sa buď nespoľahne na delegovanú
  • to sama spraví rýchlejšie / lepšie
  • to nebude musieť kontrolovať poprípade prerábať
  • s tým nemá dobré skúsenosti z minulosti (skúšali to ale nedopadlo to dobre)
  • s tým zabije veľa času

Na základe vyššie spomenutého si to delegujúca osoba aj tak zrealizuje vo vlastnej réžii. Problém môžu byť aj manažérske skills delegujúceho, že človek jednoducho na to nemá povahu. Samozrejme aj s tým sa dá pracovať. Naši skúsení lektori Vám s tým radi pomôžu na školení Riadenie, delegovanie, rozhodovanie, vedenie porád (Management I) a Projektové riadenie.

Podobné články

AKATUALIZOVANÉ: Ako zaviesť a certifikovať systém manažérstva proti korupcii podľa normy ISO 37001

AKATUALIZOVANÉ: Ako zaviesť a certifikovať systém manažérstva proti korupcii podľa normy ISO 37001

KATEGÓRIA

S pojmom korupcia a korupčné správanie sa vyskytuje pomerne často v rôznych formách. Paradoxne podľa prieskumov majú tendenciu ku korupčnému správaniu ľudia s vyšším vzdelaním a to až v 75% prípadoch výskytu korupcie. Podľa štúdií Európskeho parlamentu stojí korupcia EÚ ročne v rozmedzí od 179 miliárd eur až do 990 miliárd eur.

Zobraziť viac
PSCR nahradilo a doplnilo PSB

PSCR nahradilo a doplnilo PSB

KATEGÓRIA

Aký je rozdiel medzi PSB a PSCR? Prečo PSB už nestačí a čo sa zmenilo? Aké školenie by ste mali absolvovať?

Zobraziť viac
Tieňovanie vám šetrí čas aj nervy

Tieňovanie vám šetrí čas aj nervy

KATEGÓRIA

Plánujete posilnenie nejakého oddelenia, alebo vás čaká výmena ľudí na kľúčovej pozícii? Tentokrát práve o tom, ako pripraviť výmenu zamestnancov, či rozšírenie oddelenia. A prečo správny postup šetrí čas, nervy a peniaze.

Zobraziť viac
Hrozí vám strata certifikácie?

Hrozí vám strata certifikácie?

KATEGÓRIA

Pandémia COVID-19 priniesla neočakávané vážne dôsledky pre ekonomický rast mnohých organizácií. Organizácie stoja pred ťažkým rozhodnutím, ako najlepšie využiť svoje zdroje, aby prežili v tejto neistej dobe.

Zobraziť viac

Newsletter