Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
sk
cs
en
de
13.05. sa uskutoční webinár - AI governance: Urobte z chaosu systém. Praktické dôsledky AI na rôzne oblasti riadenia firiem. Zľava 50% pre zákazníkov CeMS! Viac informácií TU.

Kedy treba delegovať a aké sú výhody a nevýhody delegovania

KATEGÓRIA
|
AUTOR

delegovanie

 

Delegovať treba vždy keď je to možné. Ako pri všetkom aj pri delegovaní je potrebné dodržať základné pravidlá a zásady. Pokiaľ sa nedodržia, nemožno hovoriť o delegovaní, skôr o autokratickom štýle vedenia. V čom teda spočíva etiketa delegovania? Vždy treba jasne komunikovať a oboznámiť delegovanú osobu:

  • O čo ide?
  • Kto to vykoná?
  • Ako to má vykonať? Aké má na to prostriedky (finančné, personálne, ...)?
  • Deadline?
  • V prípade, že to nie je jasné, aj dôvod prečo to treba spraviť resp. nejaké benefity plynúce z vykonania činnosti.


Výhody:

V prvom rade úspora času. Delegovanie dôležitých úloh má pozitívny vplyv na osobnostný rast podriadených pracovníkov. Ideálne pokiaľ je to win-win, delegujúca osoba sa odbremení od úlohy, ktorú delegovaná osoba považuje za prejavenie dôvery.

Nevýhody:

Najväčšou nevýhodou je, že delegujúca osoba nesie zodpovednosť za činnosť, ktorú v konečnom dôsledku nevykonáva. Tu sa dá odporučiť jedno, dostatočne včas a zrozumiteľne si všetko odkomunikovať a dôkladne zaškoliť delegovanú osobu.

Pri delegovaní sa stretávame najčastejšie s dvoma problémami. Ten prvý je, že nie je na koho delegovať, tam je to horšie. Druhý problém je, že by aj bolo komu delegovať, no delegujúca osoba:

  • sa buď nespoľahne na delegovanú
  • to sama spraví rýchlejšie / lepšie
  • to nebude musieť kontrolovať poprípade prerábať
  • s tým nemá dobré skúsenosti z minulosti (skúšali to ale nedopadlo to dobre)
  • s tým zabije veľa času

Na základe vyššie spomenutého si to delegujúca osoba aj tak zrealizuje vo vlastnej réžii. Problém môžu byť aj manažérske skills delegujúceho, že človek jednoducho na to nemá povahu. Samozrejme aj s tým sa dá pracovať. Naši skúsení lektori Vám s tým radi pomôžu na školení Riadenie, delegovanie, rozhodovanie, vedenie porád (Management I) a Projektové riadenie.

Podobné články

Aké zmeny aktuálne schválilo EÚ pre firmy ku ESG? Čo znamená OMNIBUS?

Aké zmeny aktuálne schválilo EÚ pre firmy ku ESG? Čo znamená OMNIBUS?

KATEGÓRIA

V posledných dňoch a týždňoch sa v súvislosti s problematikou ESG veľmi často diskutuje aj téma OMNIBUS. Čo to znamená? Povieme si viac...

Zobraziť viac
Optimalizácia logistických procesov - 1. časť: Databázy

Optimalizácia logistických procesov - 1. časť: Databázy

KATEGÓRIA

Základom naozaj dobrej logistiky je mať základné dáta v poriadku. Čo to znamená?

Zobraziť viac
Falošná dubajská čokoláda: Ako sa vyhnúť napodobenine!

Falošná dubajská čokoláda: Ako sa vyhnúť napodobenine!

KATEGÓRIA

Falšovanie potravín je fenomén, ktorý sa vyskytuje po celom svete a predstavuje vážne riziko pre zdravie spotrebiteľov aj pre ekonomiku. Ide o úmyselné klamanie spotrebiteľov s cieľom dosiahnuť finančný zisk, a to prostredníctvom manipulácie s potravinami.

Zobraziť viac
Navrhované zmeny v ESG a dobrovoľné štandardy

Navrhované zmeny v ESG a dobrovoľné štandardy

KATEGÓRIA

Na konci februára 2025 vydala Európska komisia návrh na zmiernenie povinností v oblasti ESG reportingu. Cieľom návrhu je znížiť administratívnu záťaž podnikov spojenú s tvorbou reportu udržateľnosti. Návrh reaguje na potrebu posilniť konkurencieschopnosť EÚ a zladiť regulácie s reálnymi možnosťami podnikov.

Zobraziť viac

Newsletter