Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
SK
CS
Online školenia - Všetky školenia je možné absolvovať online! Využite 30% zľavu na vybrané školenia! Všetky informácie nájdete v aktualitách.

Kedy treba delegovať a aké sú výhody a nevýhody delegovania

KATEGÓRIA

delegovanie

Delegovať treba vždy keď je to možné. Ako pri všetkom aj pri delegovaní je potrebné dodržať základné pravidlá a zásady. Pokiaľ sa nedodržia, nemožno hovoriť o delegovaní, skôr o autokratickom štýle vedenia. V čom teda spočíva etiketa delegovania? Vždy treba jasne komunikovať a oboznámiť delegovanú osobu:

  • O čo ide?
  • Kto to vykoná?
  • Ako to má vykonať? Aké má na to prostriedky (finančné, personálne, ...)?
  • Deadline?
  • V prípade, že to nie je jasné, aj dôvod prečo to treba spraviť resp. nejaké benefity plynúce z vykonania činnosti.

Výhody:

V prvom rade úspora času. Delegovanie dôležitých úloh má pozitívny vplyv na osobnostný rast podriadených pracovníkov. Ideálne pokiaľ je to win-win, delegujúca osoba sa odbremení od úlohy, ktorú delegovaná osoba považuje za prejavenie dôvery.

Nevýhody:

Najväčšou nevýhodou je, že delegujúca osoba nesie zodpovednosť za činnosť, ktorú v konečnom dôsledku nevykonáva. Tu sa dá odporučiť jedno, dostatočne včas a zrozumiteľne si všetko odkomunikovať a dôkladne zaškoliť delegovanú osobu.

Pri delegovaní sa stretávame najčastejšie s dvoma problémami. Ten prvý je, že nie je na koho delegovať, tam je to horšie. Druhý problém je, že by aj bolo komu delegovať, no delegujúca osoba:

  • sa buď nespoľahne na delegovanú
  • to sama spraví rýchlejšie / lepšie
  • to nebude musieť kontrolovať poprípade prerábať
  • s tým nemá dobré skúsenosti z minulosti (skúšali to ale nedopadlo to dobre)
  • s tým zabije veľa času

Na základe vyššie spomenutého si to delegujúca osoba aj tak zrealizuje vo vlastnej réžii. Problém môžu byť aj manažérske skills delegujúceho, že človek jednoducho na to nemá povahu. Samozrejme aj s tým sa dá pracovať. Naši skúsení lektori Vám s tým radi pomôžu na školení Riadenie, delegovanie, rozhodovanie, vedenie porád (Management I) a Projektové riadenie.

Podobné články

Využitie služieb CeMS pomocou náhradného plnenia

Využitie služieb CeMS pomocou náhradného plnenia

KATEGÓRIA

Vďaka nášmu partnerovi LAW & POLITICAL SCIENCE AGENCY s.r.o. (L&P s.r.o.) Vám spoločne ponúkame služby (odborné školenia, školenia soft skills, poradenstvo a špecializované audity) v režime 100% náhradného plnenia.

Zobraziť viac
IATF 16949 - Zaostrené na kľúčové nástroje

IATF 16949 - Zaostrené na kľúčové nástroje

KATEGÓRIA

60% z Top 10 nezhôd identifikovaných audítormi certifikačných orgánov v organizáciách uplatňujúcich automobilovú normu IATF16949:2016 koncom roku 2019 sa týkalo oblasti aplikácie kľúčových nástrojov tzv. Core Tools. Ktoré to sú a aké sú najčastejšie problémy sa dočítate v článku.

Zobraziť viac
Aký je rozdiel medzi interným a externým auditom a čo majú spoločné?

Aký je rozdiel medzi interným a externým auditom a čo majú spoločné?

KATEGÓRIA

Pri oboch typoch auditov (interné aj externé) sú audity vykonávané tímom kompetentných audítorov spĺňajúcich požiadavky kapitoly 7. Kompetentnosť audítorov - normy ISO 19011 v zložení Vedúci audítor a Audítori. Externí audítori musia navyše spĺňať požiadavky uvedené v „Tabuľke vedomostí a schopností audítora“ v zmysle ISO/IEC 17021-1.

Zobraziť viac
Aké sú najčastejšie problémy pre organizácie v IATF 16949?

Aké sú najčastejšie problémy pre organizácie v IATF 16949?

KATEGÓRIA

Aké sú najčastejšie problémy podľa výsledkov z auditov tretích strán (certifikačné orgány) v IATF svetovej databáze pre organizácie uplatňujúce požiadavky automobilovej normy IATF16949:2016

Zobraziť viac

Newsletter