Delegovať treba vždy keď je to možné. Ako pri všetkom aj pri delegovaní je potrebné dodržať základné pravidlá a zásady. Pokiaľ sa nedodržia, nemožno hovoriť o delegovaní, skôr o autokratickom štýle vedenia. V čom teda spočíva etiketa delegovania? Vždy treba jasne komunikovať a oboznámiť delegovanú osobu:
Výhody:
V prvom rade úspora času. Delegovanie dôležitých úloh má pozitívny vplyv na osobnostný rast podriadených pracovníkov. Ideálne pokiaľ je to win-win, delegujúca osoba sa odbremení od úlohy, ktorú delegovaná osoba považuje za prejavenie dôvery.
Nevýhody:
Najväčšou nevýhodou je, že delegujúca osoba nesie zodpovednosť za činnosť, ktorú v konečnom dôsledku nevykonáva. Tu sa dá odporučiť jedno, dostatočne včas a zrozumiteľne si všetko odkomunikovať a dôkladne zaškoliť delegovanú osobu.
Pri delegovaní sa stretávame najčastejšie s dvoma problémami. Ten prvý je, že nie je na koho delegovať, tam je to horšie. Druhý problém je, že by aj bolo komu delegovať, no delegujúca osoba:
Na základe vyššie spomenutého si to delegujúca osoba aj tak zrealizuje vo vlastnej réžii. Problém môžu byť aj manažérske skills delegujúceho, že človek jednoducho na to nemá povahu. Samozrejme aj s tým sa dá pracovať. Naši skúsení lektori Vám s tým radi pomôžu na školení Riadenie, delegovanie, rozhodovanie, vedenie porád (Management I) a Projektové riadenie.
V dnešnej digitálnej dobe je informačná bezpečnosť kriticky dôležitá pre každú organizáciu. Hrozby sa neustále vyvíjajú a útočníci hľadajú nové spôsoby, ako zneužiť zraniteľnosti. V tomto blogovom príspevku sa pozrieme na tri kľúčové oblasti informačnej bezpečnosti: Phishing, Active Directory a bezpečnosť vývoja aplikácií a softvéru.
Zobraziť viacViete, aké zmeny prináša nová edícia AIAG APQP príručky ?
Zobraziť viacZmeny v technológiách, zmeny na trhu...ako promptne reagovať? Najefektívnejšie riešenie je prijatie agilných princípov a framworku Scrum. Ak ste o nich ešte nepočuli, dozviete sa viac.
Zobraziť viacSpráva o trvalej udržateľnosti, nefinančný audit, ESG ... počuli ste už o nich? Sú to témy, ktoré sa postupne stávajú súčasťou úvah a diskusií vo veľkých firmách, ale aj u ich menších partnerov a dodávateľov.
Zobraziť viac