Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
SK
CS
Online školenia - Všetky školenia je možné absolvovať online! Využite 30% zľavu na vybrané školenia! Všetky informácie nájdete v aktualitách.

Kedy treba delegovať a aké sú výhody a nevýhody delegovania

KATEGÓRIA

delegovanie

Delegovať treba vždy keď je to možné. Ako pri všetkom aj pri delegovaní je potrebné dodržať základné pravidlá a zásady. Pokiaľ sa nedodržia, nemožno hovoriť o delegovaní, skôr o autokratickom štýle vedenia. V čom teda spočíva etiketa delegovania? Vždy treba jasne komunikovať a oboznámiť delegovanú osobu:

  • O čo ide?
  • Kto to vykoná?
  • Ako to má vykonať? Aké má na to prostriedky (finančné, personálne, ...)?
  • Deadline?
  • V prípade, že to nie je jasné, aj dôvod prečo to treba spraviť resp. nejaké benefity plynúce z vykonania činnosti.

Výhody:

V prvom rade úspora času. Delegovanie dôležitých úloh má pozitívny vplyv na osobnostný rast podriadených pracovníkov. Ideálne pokiaľ je to win-win, delegujúca osoba sa odbremení od úlohy, ktorú delegovaná osoba považuje za prejavenie dôvery.

Nevýhody:

Najväčšou nevýhodou je, že delegujúca osoba nesie zodpovednosť za činnosť, ktorú v konečnom dôsledku nevykonáva. Tu sa dá odporučiť jedno, dostatočne včas a zrozumiteľne si všetko odkomunikovať a dôkladne zaškoliť delegovanú osobu.

Pri delegovaní sa stretávame najčastejšie s dvoma problémami. Ten prvý je, že nie je na koho delegovať, tam je to horšie. Druhý problém je, že by aj bolo komu delegovať, no delegujúca osoba:

  • sa buď nespoľahne na delegovanú
  • to sama spraví rýchlejšie / lepšie
  • to nebude musieť kontrolovať poprípade prerábať
  • s tým nemá dobré skúsenosti z minulosti (skúšali to ale nedopadlo to dobre)
  • s tým zabije veľa času

Na základe vyššie spomenutého si to delegujúca osoba aj tak zrealizuje vo vlastnej réžii. Problém môžu byť aj manažérske skills delegujúceho, že človek jednoducho na to nemá povahu. Samozrejme aj s tým sa dá pracovať. Naši skúsení lektori Vám s tým radi pomôžu na školení Riadenie, delegovanie, rozhodovanie, vedenie porád (Management I) a Projektové riadenie.

Podobné články

F*ck up porady, znak otvorenej komunikácie

F*ck up porady, znak otvorenej komunikácie

KATEGÓRIA

Dobrý deň, vitajte na dnešnej porade, na úvod vám chcem všetkým poďakovať za nasadenie v minulom roku, mesiaci, projekte... Áno, takto by mali porady začínať. Aj tie, na ktorých si následne poviete, čo sa nepodarilo.

Zobraziť viac
Aké sú nové interpretácie IATF?

Aké sú nové interpretácie IATF?

KATEGÓRIA

IATF skupina vydala najnovšie sankcionované interpretácie na svojej webovej stránke. Posledná IATF 16949:2016 SI, číslo 20, ktorá sa týka požiadavky IATF16949:2016; 10.2.3 Riešenia problémov, pridáva ku organizáciou zdokumentovanému (-ým) procesu (-om) pre riešenie problémov to, že musí(a) ZABRÁNIŤ OPAKOVANÉMU VÝSKYTU.

Zobraziť viac
Kvapky proti tvrdohlavosti

Kvapky proti tvrdohlavosti

KATEGÓRIA

Je známe, že ľudský mozog odmieta nové veci. Jednoducho nás chce chrániť pred nepoznaným. Vy, ako manažér, však chcete aktívne až proaktívne zavádzať zmeny, ktoré vám zabezpečia rozvoj podnikania na dnešnom nepredikovateľnom trhu. Ako však na to, ak sú vaši spolupracovníci tvrdohlaví, rozhýčkaní z minulých období a sedkajú si pohodlne v komfortnej zóne?

Zobraziť viac
Využitie služieb CeMS pomocou náhradného plnenia

Využitie služieb CeMS pomocou náhradného plnenia

KATEGÓRIA

Vďaka nášmu partnerovi LAW & POLITICAL SCIENCE AGENCY s.r.o. (L&P s.r.o.) Vám spoločne ponúkame služby (odborné školenia, školenia soft skills, poradenstvo a špecializované audity) v režime 100% náhradného plnenia.

Zobraziť viac

Newsletter