
Pandémia COVID-19 priniesla neočakávané vážne dôsledky pre ekonomický rast mnohých organizácií. Organizácie stoja pred ťažkým rozhodnutím, ako najlepšie využiť svoje zdroje, aby prežili v tejto neistej dobe.
Mnohé organizácie sa takto môžu náhle ocitnúť bez manažéra systému riadenia kvality, životného prostredia či BOZP alebo musia zredukovať tieto oddelenia.
Prvou výzvou, ktorej tieto organizácie čelia je, že kritické činnosti týchto systémov manažérstva sa prestanú vykonávať. Systémy manažérstva ako napríklad ISO 9001, ISO 14001 alebo ISO 45001 vyžadujú vykonávanie určitých činností, ako je napríklad preskúmanie manažmentom, manažment nezhôd, interné audity alebo riešenie problémov. Nevykonávanie týchto kritických činností môže mať negatívny dopad na produkty a služby, ktoré organizácie poskytujú zákazníkom a môžu spôsobiť stratu certifikácie systémov manažmentu, do ktorých organizácia už investovala veľa prostriedkov.
Druhou výzvou je, že pre organizácie je ťažké rozdeliť zodpovednosti za systém manažérstva. Manažér systému riadenia, ktorého oddelenie bolo zredukované, môže byť preťažený bez ďalšej podpory. Zamestnancom, ktorým sú pridelené dodatočné zodpovednosti v rámci systému manažmentu, môžu chýbať nevyhnutné vedomosti a skúsenosti.
Jedným z riešení je zvýšiť povedomie o riadiacich systémoch pre týchto zamestnancov. Dostatočne ich oboznámiť s riadiacimi systémami, aby poznali relevantné politiky, ciele organizácie, smernice k riadeniu procesov a dokumentáciu, ktorú je potrebné používať a udržiavať.
Niekedy je však potrebné aj formálnejšie školenie či už:
Ďalším riešením je možnosť využiť externých, už kvalifikovaných a skúsených odborníkov, ktorí v krátkom čase môžu organizácii poradiť či pomôcť vykonať kritické činnosti systémov manažérstva potrebné na udržanie súladu s požiadavkami relevantných noriem či už:
Zvýšenie kompetentnosti zamestnancov organizácii či externá pomoc pri výkone kritických činnosti systémov manažérstva pomôže podstatne znížiť riziko straty certifikácie manažérskych systémov a umožní trvalé zabezpečovanie návratnosti z investícií už vynaložených do systémov riadenia.
lektor CeMS, Helena Thompsonová
Viete ako je potrebné pracovať s ľuďmi tak, aby boli „správne nastavení“ a dávali si väčší pozor na to, aby chybu neurobili, prípadne ju odhalili v prípade, že ju vyprodukuje proces? Dozviete sa v našom článku.
Svetový deň kvality oslavujeme každý rok, druhý novembrový štvrtok. V roku 2024 je to 14. november. V tento deň sa zameriavame na dôležitosť kvality vo všetkých oblastiach nášho života, pretože kvalita je neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už pri výrobe produktov alebo poskytovaní služieb.
Aká je kariéra manažéra kvality z pohľadu žien, akým prekážkam musia čeliť a ako dokážu uspieť vo svete manažmentu.