Plánujete posilnenie nejakého oddelenia, alebo vás čaká výmena ľudí na kľúčovej pozícii? Tentokrát práve o tom, ako pripraviť výmenu zamestnancov, či rozšírenie oddelenia. A prečo správny postup šetrí čas, nervy a peniaze.
Zo strategických cieľov jednej spoločnosti vyplynula potreba posilnenia pozície, ktorá bola identifikovaná ako úzke miesto v celom procese. Samotná optimalizácia procesov u seniora už nestačila a management sa rozhodol posilniť pozíciu o ďalšieho človeka – juniora.
Samozrejme sa v spoločnostiach všetko rieši za behu, veď čas sú peniaze.. Ako teda čo najrýchlejšie pripraviť človeka na novú pozíciu? Pokiaľ je senior komunikatívny a zorganizovaný, je to len otázka naplánovania. Ale čo, ak nie? Odpoveďou môže byť aj tieňovanie seniorského zamestnanca. Práve takýto prípad som aktuálne prevzal ja. Vzniká nové miesto, ktoré obsadí interný spolupracovník. Výhodou je, že junior pozná problematiku a firemné procesy.
Na zapracovanie juniora sme postupovali nasledovne: najprv budem seniora tieňovať pri jeho štandardnej činnosti. Prečo tento postup? Senior nie je príliš zdatný v komunikácii a so zaškoľovaním nemá vôbec žiadne skúsenosti. Začali sme snímkou dňa, popisom základných činností, ktoré je potrebné zvládnuť. Veľkou výhodou dobre vypracovanej snímky dňa je, že ak dochádza k nejakým neefektívnym činnostiam, junior sa o nich nedozvie. Nefunkčné činnosti seniora budú prostredníctvom koučingu na pracovisku a zaškolením na nové postupy a nástroje odstránené. Takouto analýzou činností a nápravnými opatreniami sme pre seniora získali cca 90 minút času denne. Prepočítajte si to na jeho hodinovú mzdu vynásobenú počtom pracovných dní v roku a hneď zistíte, že investícia do adaptačného procesu prostredníctvom kouča - lektora je iba zlomok toho, čo vám to môže priniesť. Uvedomte si, koľko by vašu firmu stálo nesprávne, alebo žiadne zaškoľovanie od seniora, ktorý s tým nemá žiadne skúsenosti. Sám nevie, kde robí chyby. K tomu si pripočítajte aj straty, ktoré by vznikali naučenými neefektívnymi postupmi, ktoré by junior v dobrej viere odpozoroval od seniora. Drobná pomôcka: ročná suma ušetrená vyššou efektivitou seniora krát 2. A to sme vyčíslili len jednoducho kvantifikovateľné úspory. Ale okrem efektivity môžu utrpieť aj vzťahy na pracovisku napríklad pre netrpezlivosť pri vysvetľovaní, nevhodný time management, slabú sebadisciplínu...
Radi vám pomôžeme s celým postupom a adaptačným procesom človeka na novú pozíciu.
lektor CeMS, Martin Zibrín
Názov školenia | Trvanie školenia | Miesto konania | Cena | Najbližší termín |
---|---|---|---|---|
Zapracovávanie, motivácia a odmeňovanie zamestnancov (Personalistika II) |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
26.09.2023
+ 1
|
Vytvorenie a udržiavanie efektívneho tréningového procesu (Personalistika III) |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
27.09.2023
+ 1
|
Recruiting, Headhunting, Assessment (Personalistika I) |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
21.11.2023
|
Oba štandardy poskytujú množstvo bezpečnostných kontrol, ktoré pomáhajú organizáciám chrániť svoje informácie. NIST a ISO/IEC 27001 sú kompatibilné a navzájom sa dopĺňajú. NIST poskytuje technické detaily pre implementáciu bezpečnostných kontrol, ktoré sú odporúčané v ISO/IEC 27001.
Zobraziť viacV oblasti assessmentu existuje niekoľko aktuálnych trendov, ktoré odrážajú pokrok v technológiách, zmeny v pracovnom prostredí a potreby moderných organizácií. Moderné trendy v assessmente zahŕňajú digitalizáciu, dôraz na mäkké zručnosti, personalizované hodnotenie a využitie dátovej analýzy.
Zobraziť viacPersonalisti používajú headhunting na identifikáciu a oslovenie kandidátov, ktorí by mohli byť ideálne pre kľúčové pozície vo firme. Táto metóda je obzvlášť užitočná pre vysoko špecializované alebo strategické úlohy, kde je ťažké nájsť vhodných kandidátov iba prostredníctvom tradičných náborových kanálov.
Zobraziť viacPohľad na podnikanie sa dnes mení. Rozhodujúce nie sú len zisky, či spokojnosť klientov, ale aj prístupy a postoje podnikateľov a správanie sa spoločností. Zodpovedné podnikanie sa zameriava aj na aktívnu ochranu životného prostredia, zabezpečenie vhodných pracovných a sociálnych podmienok zamestnancov a klientov a vhodné zásady podnikania.
Zobraziť viac