Úlohou lektora pri soft skills tréningoch je inšpirovať. Ak teda chcú manažéri vzdelávania a personalisti merať výsledky takýchto tréningov, riešením by bolo nahradiť lektorov strojmi.
Moje posledné skúsenosti z "in hause tréningov" v korporáciách ma postavili pred otázku: „čo je v skutočnosti úlohou lektora pri realizácii tréningov?“ Určite tomu dopomohli aj otázky personalistov a manažérov vzdelávania, ale pekne po poriadku.
Ako lektor sa riadim citátom od pána s menom W.A. Ward:
,,Priemerný učiteľ rozpráva. Dobrý učiteľ vysvetľuje.
Výborný učiteľ ukazuje. Najlepší učiteľ inšpiruje.“
Úlohou lektora pri soft skills tréningoch je inšpirovať. Ak teda chcú manažéri vzdelávania a personalisti merať výsledky takýchto tréningov, riešením by bolo nahradiť lektorov strojmi. Arthur C. Clarke to povedal celkom presne:
“Každý učiteľ, ktorý môže byť nahradený strojom, by mal byť nahradený strojom!”
Na to už máme e-learning. Dajú sa do neho napísať krásne motivačné meta vety, správna firemná demagógia založená na strachu o miesto, za ktoré ste aktuálne zodpovedný a podobné chuťovky. Určite to funguje, má to však svoje hranice. Najväčšou bariérou v tomto prípade je neznalosť potreby niečo zmeniť. Ľudia ovládaní strachom, závisťou, prípadne mobujúcim šéfom sú ako žaba v hrnci so stále teplejšou vodou. Ich vlastná komfortná zóna im nedovoľuje pozrieť sa na svoj skutočný potenciál a už vôbec nie vyskočiť.
Na to však treba, aby si aj manažéri dokázali udržať jednotný meter u svojich spolupracovníkov a to je v korporáciách ťažké. Prečo je to tak? Veď to poznáte: z najlepšieho obchodníka spravíme teamleadra, hoci na to vôbec nemá osobnostné predpoklady – hold, má ale výsledky. Z najšikovnejšieho IT-čkára bude vedúci oddelenia, čo na tom, že jeho emocionálna inteligencia je na úrovni veku, kedy prvý krát ťukol do klávesnice? Najlepšej pracovníčka na linke postúpi na predáčku. Nevadí, že je to egoistka bez akejkoľvek štipky tímového ducha. Do tímu dostaneme aj dcéru vedúceho oddelenia (doplňte si podľa svojich skúseností...).
Už som to spomínal - každý manažér má takých spolupracovníkov, akých si zaslúži! Aj manažéri vzdelávania dosahujú také výsledky, akých ľudí posielajú na soft skills tréningy.
Výsledky sú zmena a zmena znamená opustiť zónu komfortu a bezpečia.
Tak už konečne skočte, je to teraz na Vás!
PhDr. Martin Zibrín, PhD., MBA
Lektor kurzov z oblasti:
:(
Žiadne e-learningy
ISO normy nie sú voľne dostupné dokumenty. Je možné ich získať iba oficiálnou cestou a my vám poradíme ako a kde.
Zobraziť viacHodnotenie špeciálnych procesov CQI je nástroj, ktorý môže pomôcť dodávateľom automobilového priemyslu zlepšiť kvalitu ich špeciálnych procesov. CQI hodnotí procesy na základe štandardov AIAG, ktoré pokrývajú širokú škálu špeciálnych procesov, ako je zváranie, nanášanie povlakov a tepelné spracovanie.
Zobraziť viacOba štandardy poskytujú množstvo bezpečnostných kontrol, ktoré pomáhajú organizáciám chrániť svoje informácie. NIST a ISO/IEC 27001 sú kompatibilné a navzájom sa dopĺňajú. NIST poskytuje technické detaily pre implementáciu bezpečnostných kontrol, ktoré sú odporúčané v ISO/IEC 27001.
Zobraziť viacV oblasti assessmentu existuje niekoľko aktuálnych trendov, ktoré odrážajú pokrok v technológiách, zmeny v pracovnom prostredí a potreby moderných organizácií. Moderné trendy v assessmente zahŕňajú digitalizáciu, dôraz na mäkké zručnosti, personalizované hodnotenie a využitie dátovej analýzy.
Zobraziť viac