Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
SK
CS
EN

Automotive seminár - Analýza aktuálnej situácie a možné východiská

KATEGÓRIA

Máme za sebou dlho očakávaný a z našej strany aj dlhodobo pripravovaný Automotive seminár CeMS, ktorý bol pre nás veľkou výzvou. Aj keď sa na dennej báze  stretávame s organizáciou rôznych druhov školení, bola to pre nás nová skúsenosť naplánovať a zorganizovať veľký počet ľudí, detailov a rôznych faktorov, ktoré by mohli ovplyvniť náš seminár. Vzhľadom na ťažkú situáciu, ktorá momentálne nastala sme Vám chceli odovzdať užitočné informácie a taktiež Vám pomôcť pri niektorých Vami nezodpovedaných otázkach. Vaša spokojnosť bola pre nás prvoradá, a preto sme sa snažili aby ste dostávali počas prenosu aj spätnú väzbu. Nakoľko nie každý mal možnosť alebo technické zručnosti na kladenie otázok na nás, našich školiteľov a hostí, rozhodli sme sa Vám ich priblížiť v tomto blogu.

otázka: Máme pár mesiacov pred certifikačným auditom TISAX. Vie CeMS pomôcť aj s prípravou a dohľadom nad implementáciou 27001 a TISAX?

odpoveď: Samozrejme, vieme Vám pomôcť. Stačí keď nám zašlete dopyt na školenie resp. konzultácie ku TISAX prostredníctvom našej webstránky. Viac informácii nájdete na: TISAX - Informačná bezpečnosť automotive dodávateľov | CeMS

 

otázka na spol. Gevorkyan: Keďže pôsobíte vo veľkom množstve odvetví, ktoré považujete z pohľadu kvality za najnáročnejšie? 

odpoveď: Podľa vyjadrenia pána Arthura Gevorkyana je určite najnáročnejším odvetvím ropný priemysel (automotive je ešte relatívna pohoda :-) ), pretože pokiaľ by pri ropnom vrte došlo ku kolízii, malo by to za následok miliónové straty za riešenie nezhody. Pán Robert Gevorkyan chcel ešte doplniť, že najťažšie odvetvie na požiadavky je jednoznačne ropný priemysel, nakoľko nikto nechce zodpovedať za ropnú škvrnu v oceáne + vývoj a validácia trvá roky.

 

otázka na spol. Gevorkyan: Aký percentuálny podiel majú jednotlivé odvetvia priemyslu pre ktoré vyrábate Vaše produkty?

odpoveď: Žiadne odvetvie nemá viac ako tretinový podiel na našom biznise a celkovo dodávame do cca 10-15 odvetví, je náročné nájsť odvetvie, kam nedodávame, napr. potravinárstvo.

 

otázka na spol. Gevorkyan: Keďže máte vlastné vývojové centrum ako dlho trvá návrh a vývoj nového produktu ?  

odpoveď: Niektoré produkty 12 týždňov, niektoré 7-8 rokov.

 

otázka: Dobrý deň. Nie je dôležitejšie zamerať sa na rozvoj aktuálnych zamestnancov ako na nábor "dokonalých zamestnancov?"

odpoveď: Stanovisko p. Kuchařovej: V prípade, že máme medzi aktuálnymi "zastabilizovanými" zamestnancami pracovníkov, ktorých potenciál je možné viac rozvíjať, je u nich vôľa, a zároveň vieme zabezpečiť ich dokvalifikáciu, teda požadované odborné vzdelávanie potrebné pre výkon funkcie, či výcvik, tak je to samozrejme lepšie. Žiaľ, v čase pandémie sme zistili, že nám kľúčoví zamestnanci chýbali, a nebolo možné ich promptne nahradiť a zabezpečiť kvalitu procesov. Z tohto dôvodu je lepšie využiť potenciál na trhu práce a pokúsiť sa prilákať čo najviac erudovaných pracovníkov.

 

otázka: Ak je rozvoj správne prepojený s pozičným rastom a motiváciou môže efektívne vplývať na zníženie fluktuácie a zvýšenie adaptability organizácie. Ďakujem

odpoveď: Stanovisko p. Kuchařovej: Áno, samozrejme, pokiaľ je dobre nastavený systém motivácie a zamestnanci majú adekvátne možnosti kariérneho rastu, tak je silný predpoklad, že budete mať zastabilizovaný tím, bez výraznejšej fluktuácie.

 

otázka: Aké skolenia by som mal mat ak chcem vykonávať audity u dodávateľov ako SQA?

odpoveď: Stanovisko p. Rendeka: Určite by ste mali mať absolvovaného externého audítora kvality podľa ISO 9001 resp. interného audítora IATF 16949.

Stanovisko CeMS: Radi by sme doplnili, že v prípade, že máte zákazníkov, ktorí majú v CSR definovanú požiadavku dodržiavať VDA príručky, budete potrebovať aj odborný kurz VDA 6.3. Taktiež odporúčame APQP & PPAP a súvisiace Core Tools pre automotive podľa potreby. 

 

otázka: Čo považujete za najväčšie riziko v internej logistike?

odpoveď: Vyjadrenie p. Kratochvíla: Z dlhodobého hľadiska je najnáročnejšie určiť únosné hranice fyzickej záťaže, najmä z pohľadu sústavne sa meniaceho toku výroby.

Odporúčané školenia:

Názov školenia Trvanie školenia Miesto konania Cena Najbližší termín
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 199,00 €
238,80 € s DPH
10.04.2024 + 7
2 dni (8:00 - 14:00)
Online 359,00 €
430,80 € s DPH
06.05.2024 - 07.05.2024 + 5
1 deň
Firemné školenie Na vyžiadanie
Podľa Vás
1 deň
Firemné školenie Na vyžiadanie
Podľa Vás
1 deň
Firemné školenie Na vyžiadanie
Podľa Vás

Odporúčané e-learningy:

Názov Školenie Cena
FMEA podľa novej harmonizovanej príručky AIAG & VDA 90,- €
108,- € s DPH

Podobné články

Aké zmeny MMOG/LE prináša aktuálna verzia 6 pre dodávateľský reťazec v automotive?

Aké zmeny MMOG/LE prináša aktuálna verzia 6 pre dodávateľský reťazec v automotive?

KATEGÓRIA

Členovia AIAG a Odette spolu s etablovanými priemyselnými partnermi a zainteresovanými stranami sa rozhodli vydať novú verziu MMOG/LE, s cieľom podporiť nasledujúce ciele pre stabilnejší a predvídateľnejší dodávateľský reťazec.

Zobraziť viac
ISO/IEC 42001:2023 - Riadenie systému umelej inteligencie

ISO/IEC 42001:2023 - Riadenie systému umelej inteligencie

KATEGÓRIA

Umelá inteligencia (AI) spôsobila revolúciu v mnohých odvetviach, ale jej rýchly rast priniesol aj obavy týkajúce sa etiky, súkromia a bezpečnosti. A práve na riešenie týchto výziev Medzinárodná organizácia pre normalizáciu a Medzinárodná elektrotechnická komisia navrhla normu ISO/IEC 42001.

Zobraziť viac
Ženy v manažmente kvality: Prekonávanie bariér a budovanie úspešnej kariéry

Ženy v manažmente kvality: Prekonávanie bariér a budovanie úspešnej kariéry

KATEGÓRIA

Aká je kariéra manažéra kvality z pohľadu žien, akým prekážkam musia čeliť a ako dokážu uspieť vo svete manažmentu.

Zobraziť viac

Newsletter