Delegate whenever possible. As with all delegations, the basic rules and principles must be observed. If they are not complied with, there can be no question of delegation, but rather of an autocratic leadership style. So what is the etiquette of delegation? It is always necessary to clearly communicate and inform the delegated person:
Advantages:
First and foremost, save time. Delegation of important tasks has a positive effect on the personal growth of subordinates. Ideally, if it is a win-win, the delegate is relieved of the role that the delegate considers to be a trust.
Disadvantages:
The biggest disadvantage is that the delegating person is responsible for the activity that he does not ultimately carry out. Here it is possible to recommend one, communicate everything thoroughly and clearly and train the delegated person thoroughly.When delegating, we most often encounter two issues. The first is that there is no one to delegate to, it's worse case. The second problem is that there would also be someone to delegate, but the delegating person:
Based on the above, the delegating person will still do it at his own expense. The delegating managerial skills that one simply does not have the nature to do can also be a problem. Of course, you can also work with that. Our experienced lecturers will be happy to help you with training Management, delegation, decision-making, meeting management (Management I) and Project management.
Dokumentácia hrá dôležitú úlohu pri dosahovaní cieľov ISO 9001. Riadenie dokumentácie je súčasťou samotného systému manažérstva kvality. Riadenie dokumentácie zahŕňa procesy a postupy na vytvorenie, aktualizáciu, schvaľovanie, distribúciu, uchovávanie a kontrolu týchto dokumentov.
Zobraziť viacISO / IEC 17025 je norma, ktorá sa vzťahuje na laboratóriá rôznych odvetví a zabezpečuje, že sú v praxi dodržiavané štandardy pre laboratórne testovanie a kalibráciu.
Zobraziť viacZamestnávateľským organizáciám hrozí za porušenie niektorých povinností vyplývajúcich zo zákona pokuta až do výšky 100-tisíc eur. Navrhovaná legislatíva nadobúda účinnosť 1. apríla 2023, pričom účinnosť niektorých ustanovení by bola odložená do 31. septembra 2023.
Zobraziť viacAk ste už niekedy zvažovali získať certifikáciu podľa jedného alebo viacerých systémov manažérstva ISO, možno ste už počuli, že „je to príliš nákladné“, alebo ste po krátkom prieskume dospeli k záveru, že je to nepotrebné vzhľadom na veľkosť vašej firmy a odvetvie v ktorom podnikáte.
Zobraziť viac