Povahu modernej spoločnosti najlepšie charakterizuje slovo zmena, pričom toto slovo určuje výzvu, ktorej dnešní manažéri čelia. V prostredí rýchleho technologického pokroku a intenzívnej konkurencie je veľmi zložité dosahovať požadované výsledky za pomoci starých metód. Jednou zo základných potrieb firiem je schopnosť zlepšiť základné ukazovatele spoločnosti, tzv. KPI v čo najkratšom čase. Úspech manažmentu závisí od jeho schopnosti riadiť a adaptovať zmeny s využitím princípov štíhlej výroby, tzv. Lean manažmentu. Ich integrovanie do procesov podniku môžu túto schopnosť podniku zabezpečiť.
Jedným takým úspešným príbehom implementácie nástrojov Lean manažmentu a zároveň aj zlepšenia KPI´s sa pomocou nášho lektora odohral v jednej nadnárodnej firme pôsobiacej na Slovensku. Manažment firmy sa prioritne zaoberal zvládaním rýchlej dynamiky rastu zákaziek firmy a postupné zlepšovanie jej výkonnosti. Začali správne a to poskytnutím školení pracovníkom na rôznych úrovniach. Horšie to však bolo so zavedením získaných vedomostí do praxe a to aj napriek odhodlaniu účastníkov školení. Vzhľadom na to, že dynamika zlepšovania nebola dostatočná, niektorí členovia manažmentu vycítili, že na potrebu rýchlej zmeny by bolo vhodné prizvať niekoho s praktickými skúsenosťami s transformáciou, zlepšovaním výkonnosti a aj so zmenou kultúry spoločnosti.
Začiatok tejto úspešnej cesty sa začal zavedením denných mítingov od úrovne Line lídrov až po operačného manažéra. Ich cieľom bolo vyhodnocovanie výsledkov predchádzajúceho dňa a promptné reagovanie na vzniknuté problémy. Ďalšou výzvou bolo výrazne zlepšiť eskaláciu problémov od operátorov smerom hore a ich riešenie vo všetkých oblastiach, ktorým operátori čelili a tiež zlepšiť zapojenie podporných oddelení. Súčasťou zlepšenia manažmentu na linkách a zariadeniach, tzv. „shopfloor managementu“ bolo tiež zameranie sa na zlepšenie celkovej efektívnosti zariadení – OEE (Overall equipment effectiveness) s dôrazom na denné zaznamenávanie prestojov na strojoch, zariadeniach a výrobných linkách, ich vyhodnocovanie na dennej, či týždennej báze a ich odstraňovanie. To napomohlo zlepšiť komunikáciu medzi oddeleniami, s dôrazom na riešenie top problémov na úrovni nižšieho manažmentu vo výrobe a podporných funkcií. Tým došlo k zrýchleniu riešenia problémov, ktoré boli predtým odkázané na zásahy a reaktivitu top manažérov. Tá je aj v súčasnosti niekedy potrebná, ale už len v prípadoch, v ktorých je to nutné z dôvodu kompetencií manažmentu.
Výsledky sa začali postupne dostavovať. Ich dôkazom bolo zlepšenie OEE celej lisovne o 30,4 %. Okrem iného sa nám podarilo zvýšiť počet úderov na pilotnom lise o 60,5 %, ktoré bolo úzkym miestom výroby.
Nevyhnutnou súčasťou transformácie bolo aj zlepšenie 5S a zníženie času prestavenia liniek s metodikou SMED, vďaka ktorej sa nám podarilo znížiť čas prestavenia liniek z jedného typu výrobku na iný minimálne o 24 %. Za týmito výsledkami treba vidieť nielen úspešné zvládnutie metodík a zmeny zmýšľania v rámci celej firmy, zlepšenie vizuálneho manažmentu a pravidelné informovanie všetkých pracovníkov o dosahovaných výsledkov, ale hlavne zlepšenie vďaka pravidelnej kontrole dodržiavania zavedených postupov. Bez nej by dosiahnuté zlepšenie bolo ťažko udržateľné. Ľahšie je niečo zaviesť ako udržať. Na podporu kontroly sme zaviedli LPA audity (Layered process audit), do ktorých bol zapojený aj manažment na všetkých úrovniach, vrátane technických pracovníkov. Vďaka tomu manažment získal prehľad o stave dodržiavania interných inštrukcií a smerníc, ale aj informáciu o potrebe ich zlepšovania.
Ďalším krokom boli aktivity zamerané na zníženie jedného z ôsmich plytvaní, tzv. MUDA a to na zníženie plytvania intelektom. Tu sme sa zaoberali tým, ako zvýšiť záujem o zlepšenie súčasného stavu na všetkých úrovniach, či už na svojom pracovisku alebo v rámci celej spoločnosti. To spočívalo vo vytvorení kritérií na hodnotenie zlepšovacích návrhov tzv. Kaizenov, vrátane motivačnej zložky. Vďaka nej a aj komunikačnej kampani, sa nám podarilo zvýšiť počet podaných Kaizenov z nuly na niekoľko desiatok v priebehu pol roka.
Tento príbeh pokračuje úspešne už bez našej podpory a pomoci. Vďaka nej mohli pracovníci vidieť, že dosiahnuté výrazné zlepšenia nezostali len pri želaní, ale sa stali skutočnosťou.
Názov školenia | Trvanie školenia | Miesto konania | Cena | Najbližší termín |
---|---|---|---|---|
LEAN Management |
2 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
359,00 €
430,80 € s DPH
|
24.10.2024 - 25.10.2024
+ 3
|
OEE (Overall Equipment Effectiveness) – Celková efektívnosť zariadení |
1 deň
(8:00 - 14:00)
|
Online |
199,00 €
238,80 € s DPH
|
29.10.2024
|
TPM - Totálne produktívna údržba |
2 dni
(8:00 - 14:00)
|
Online |
359,00 €
430,80 € s DPH
|
30.10.2024 - 31.10.2024
+ 1
|
Každá činnosť spôsobuje zaťaženie organizmu človeka. Pracovná záťaž závisí od charakteru pracovnej činnosti, pracovného prostredia, od organizačných ale aj technických podmienok, v ktorých sa vykonáva. Okrem toho závisí aj od pracovníka samotného, teda od jeho osobnej predispozície, zdravotného stavu a ďalších individuálnych faktorov.
Zobraziť viacJedna zo základných otázok, ktorú pokladám svojim poslucháčom, na školení manažmentu, pre spoločnosť CeMS.
Zobraziť viacPríručka Control Plan....aké zmeny prináša nová edícia tejto AIAG príručky?
Zobraziť viacV dnešnej digitálnej dobe je informačná bezpečnosť kriticky dôležitá pre každú organizáciu. Hrozby sa neustále vyvíjajú a útočníci hľadajú nové spôsoby, ako zneužiť zraniteľnosti. V tomto blogovom príspevku sa pozrieme na tri kľúčové oblasti informačnej bezpečnosti: Phishing, Active Directory a bezpečnosť vývoja aplikácií a softvéru.
Zobraziť viac