Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
sk
cs
en
de
13.05. sa uskutoční webinár - AI governance: Urobte z chaosu systém. Praktické dôsledky AI na rôzne oblasti riadenia firiem. Zľava 50% pre zákazníkov CeMS! Viac informácií TU.

Dá sa zvýšiť spokojnosť zákazníkov pomocou ISO 9001:2015?

KATEGÓRIA
|
AUTOR

Pojem spokojnosť zákazníkov v dnešnej dobe naberá oveľa väčší význam ako len jeden z KPI ukazovateľov. Je to dôležitá, ťažko kopírovateľná konkurenčná výhoda. Koniec koncov, udržať zákazníkov spokojných znamená, že ich nestrácate v prospech svojich konkurentov a zároveň sa vaši klienti môžu stať aj zástancami značky či služby, čím pomáhajú prilákať nových zákazníkov prostredníctvom odporúčaní.

Napriek tomuto trendu má mnoho organizácií problém zamerať sa na zákaznícku spokojnosť na dennej báze. Aj keď organizácia zaznamenáva rast vďaka spokojnej zákazníckej základni, môže byť náročné takúto úroveň udržať napríklad aj v dôsledku neustáleho rozširovania. Presne v takomto prípade vie veľmi pomôcť kvalitná implementácia systému manažérstva kvality podľa normy ISO 9001:2015.

Stručne povedané, ISO 9001:2015 poskytuje medzinárodne uznávaný rámec pre rast podnikania prostredníctvom procesného prístupu založeného na rizikách a príležitostiach. Umožňuje organizáciám dosahovať a porovnávať konzistentný výkon a služby a nielen spĺňať, ale aj prekračovať zákaznícke, zákonné a regulačné požiadavky.

Zameranie na zákazníka je jedným zo siedmich kľúčových princípov tejto normy, ktorá zdôrazňuje záväzok vodcovstva pri udržiavaní spokojnosti zákazníkov; to zahŕňa aj zabezpečenie toho, aby boli splnené regulačné požiadavky zákazníka a aby sa riešili riziká ohrozujúce kvalitu produktov a služieb. Špecifikovaním požiadaviek systému manažérstva kvality Vašej organizácií viete dopomôcť ku kvalitnému riadeniu spokojnosti zákazníkov s výhodami ako:

  • Zlepšené hodnotenie spokojnosti zákazníkov
  • Štruktúra podniku postavená tak aby rozšíril svoje operácie bez ovplyvnenia kvality služby/produktov
  • Trhový vplyv prostredníctvom kvality služieb, čo vedie k lepším a väčším zákazkám
  • Zákaznícka základňa, ktorá neustále rastie o odporúčania od spokojných zákazníkov
  • Zvýšený zisk

 

V prípadné interpretácie postrehov zákazníkov môžu byť veľmi subjektívne. Napriek tomu, že norma ISO 9001:2015 vyžaduje, aby organizácia určila metódy narábania s týmito informáciami, stanovuje formálnu štruktúru, podľa ktorej sa má pracovať tak aby sa splnili požiadavky na kvalitu. Čo v praxi znamená, že pokiaľ organizácia uvažuje o certifikácií ISO 9001:2015, nemôže tieto požiadavky prehliadať.

 


 

Odporúčané školenia:

Názov školenia Trvanie školenia Miesto konania Cena Najbližší termín
2 dni (8:00 - 14:00)
Online 199,00 €
244,77 € s DPH
29.05.2025 - 30.05.2025 + 7
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 159,00 €
195,57 € s DPH
29.05.2025 + 8
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 199,00 €
244,77 € s DPH
10.07.2025 + 2

Mohlo by Vás zaujímať:

Podobné články

Aké zmeny aktuálne schválilo EÚ pre firmy ku ESG? Čo znamená OMNIBUS?

Aké zmeny aktuálne schválilo EÚ pre firmy ku ESG? Čo znamená OMNIBUS?

KATEGÓRIA

V posledných dňoch a týždňoch sa v súvislosti s problematikou ESG veľmi často diskutuje aj téma OMNIBUS. Čo to znamená? Povieme si viac...

Zobraziť viac
Optimalizácia logistických procesov - 1. časť: Databázy

Optimalizácia logistických procesov - 1. časť: Databázy

KATEGÓRIA

Základom naozaj dobrej logistiky je mať základné dáta v poriadku. Čo to znamená?

Zobraziť viac
Falošná dubajská čokoláda: Ako sa vyhnúť napodobenine!

Falošná dubajská čokoláda: Ako sa vyhnúť napodobenine!

KATEGÓRIA

Falšovanie potravín je fenomén, ktorý sa vyskytuje po celom svete a predstavuje vážne riziko pre zdravie spotrebiteľov aj pre ekonomiku. Ide o úmyselné klamanie spotrebiteľov s cieľom dosiahnuť finančný zisk, a to prostredníctvom manipulácie s potravinami.

Zobraziť viac
Navrhované zmeny v ESG a dobrovoľné štandardy

Navrhované zmeny v ESG a dobrovoľné štandardy

KATEGÓRIA

Na konci februára 2025 vydala Európska komisia návrh na zmiernenie povinností v oblasti ESG reportingu. Cieľom návrhu je znížiť administratívnu záťaž podnikov spojenú s tvorbou reportu udržateľnosti. Návrh reaguje na potrebu posilniť konkurencieschopnosť EÚ a zladiť regulácie s reálnymi možnosťami podnikov.

Zobraziť viac

Newsletter