Snežienkova 1/A, 971 01 Prievidza
SK
CS
EN

Dá sa zvýšiť spokojnosť zákazníkov pomocou ISO 9001:2015?

KATEGÓRIA

Pojem spokojnosť zákazníkov v dnešnej dobe naberá oveľa väčší význam ako len jeden z KPI ukazovateľov. Je to dôležitá, ťažko kopírovateľná konkurenčná výhoda. Koniec koncov, udržať zákazníkov spokojných znamená, že ich nestrácate v prospech svojich konkurentov a zároveň sa vaši klienti môžu stať aj zástancami značky či služby, čím pomáhajú prilákať nových zákazníkov prostredníctvom odporúčaní.

Napriek tomuto trendu má mnoho organizácií problém zamerať sa na zákaznícku spokojnosť na dennej báze. Aj keď organizácia zaznamenáva rast vďaka spokojnej zákazníckej základni, môže byť náročné takúto úroveň udržať napríklad aj v dôsledku neustáleho rozširovania. Presne v takomto prípade vie veľmi pomôcť kvalitná implementácia systému manažérstva kvality podľa normy ISO 9001:2015.

Stručne povedané, ISO 9001:2015 poskytuje medzinárodne uznávaný rámec pre rast podnikania prostredníctvom procesného prístupu založeného na rizikách a príležitostiach. Umožňuje organizáciám dosahovať a porovnávať konzistentný výkon a služby a nielen spĺňať, ale aj prekračovať zákaznícke, zákonné a regulačné požiadavky.

Zameranie na zákazníka je jedným zo siedmich kľúčových princípov tejto normy, ktorá zdôrazňuje záväzok vodcovstva pri udržiavaní spokojnosti zákazníkov; to zahŕňa aj zabezpečenie toho, aby boli splnené regulačné požiadavky zákazníka a aby sa riešili riziká ohrozujúce kvalitu produktov a služieb. Špecifikovaním požiadaviek systému manažérstva kvality Vašej organizácií viete dopomôcť ku kvalitnému riadeniu spokojnosti zákazníkov s výhodami ako:

  • Zlepšené hodnotenie spokojnosti zákazníkov
  • Štruktúra podniku postavená tak aby rozšíril svoje operácie bez ovplyvnenia kvality služby/produktov
  • Trhový vplyv prostredníctvom kvality služieb, čo vedie k lepším a väčším zákazkám
  • Zákaznícka základňa, ktorá neustále rastie o odporúčania od spokojných zákazníkov
  • Zvýšený zisk

 

V prípadné interpretácie postrehov zákazníkov môžu byť veľmi subjektívne. Napriek tomu, že norma ISO 9001:2015 vyžaduje, aby organizácia určila metódy narábania s týmito informáciami, stanovuje formálnu štruktúru, podľa ktorej sa má pracovať tak aby sa splnili požiadavky na kvalitu. Čo v praxi znamená, že pokiaľ organizácia uvažuje o certifikácií ISO 9001:2015, nemôže tieto požiadavky prehliadať.

 


 

Odporúčané školenia:

Názov školenia Trvanie školenia Miesto konania Cena Najbližší termín
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 199,00 €
238,80 € s DPH
11.04.2024 + 2
1 deň (8:00 - 14:00)
Online 159,00 €
190,80 € s DPH
25.04.2024 + 10
2 dni (8:00 - 14:00)
Online 199,00 €
238,80 € s DPH
25.04.2024 - 26.04.2024 + 10

Mohlo by Vás zaujímať:

Podobné články

Aké zmeny MMOG/LE prináša aktuálna verzia 6 pre dodávateľský reťazec v automotive?

Aké zmeny MMOG/LE prináša aktuálna verzia 6 pre dodávateľský reťazec v automotive?

KATEGÓRIA

Členovia AIAG a Odette spolu s etablovanými priemyselnými partnermi a zainteresovanými stranami sa rozhodli vydať novú verziu MMOG/LE, s cieľom podporiť nasledujúce ciele pre stabilnejší a predvídateľnejší dodávateľský reťazec.

Zobraziť viac
ISO/IEC 42001:2023 - Riadenie systému umelej inteligencie

ISO/IEC 42001:2023 - Riadenie systému umelej inteligencie

KATEGÓRIA

Umelá inteligencia (AI) spôsobila revolúciu v mnohých odvetviach, ale jej rýchly rast priniesol aj obavy týkajúce sa etiky, súkromia a bezpečnosti. A práve na riešenie týchto výziev Medzinárodná organizácia pre normalizáciu a Medzinárodná elektrotechnická komisia navrhla normu ISO/IEC 42001.

Zobraziť viac
Ženy v manažmente kvality: Prekonávanie bariér a budovanie úspešnej kariéry

Ženy v manažmente kvality: Prekonávanie bariér a budovanie úspešnej kariéry

KATEGÓRIA

Aká je kariéra manažéra kvality z pohľadu žien, akým prekážkam musia čeliť a ako dokážu uspieť vo svete manažmentu.

Zobraziť viac

Newsletter